עם השנים התקדמת בהדרגה ובכישרון לעבר תפקידים בכירים יותר ויותר. יחד עם זאת, גם מנהלים בכירים שרכשו השכלה, הכשרה וניסיון בתחומם, אינם מחזיקים בהכרח בכישורים אופטימאליים לתפקידם, או לפחות היו רוצים לשפר את כישוריהם ותפקודם. אימון אישי למנהלים עוזר לפתח יכולות נוספות שנדרשות ממנהלים בכירים.
למה כדאי להגיע לאימון אישי למנהלים?
ככל שהתפקיד שממלא המנהל בכיר ומשמעותי יותר כך משליכה התנהלותו המקצועית על הצלחת החברה והעסק. מסיבה זו, אחד המרכיבים של תהליך הליווי העסקי שאנו מציעים הוא אימון אישי למנהלים, המיועד לבעלי תפקידים בכל הדרגים הניהוליים בחברות וארגונים מכל סדר גודל וענף במשק. למעשה, כאשר פונים אלינו מנהלי חברות ובעלי עסקים לצורך ייעוץ עסקי, אנו מסבירים שלהם שלעיתים קרובות לא מספיק לגלות היכן נמצאות הבעיות. אמנם מדובר במרכיב מהותי להעברת העסק ליתר יעילות ורווחיות, אבל כדי שהתוכנית העסקית באמת תביא לשינויים, יש להתגבר גם על חסמים הקיימים בהנהלה הבכירה.
אימון אישי למנהלים בכירים עשוי לעסוק בקשת רחבה של תחומים ולהציע ארגז כלים עשיר ונרחב, המתייחס אל כל התחומים המהותיים להצלחה, ביניהם הגדרת תפקידים נכונה, ניהול זמן, שיפור מכירות, ניהול עובדים וכדומה. היועצים העסקיים שלנו נמצאים שם על מנת לסייע בקבלת ההחלטות ובהתלבטויות, ומלמדים אותך כלים לביצוע יעיל וטוב יותר של התפקיד הניהולי, תוך התפתחות מקצועית ואישית כאחת.
מה כולל אימון אישי למנהלים בכירים?
מטבע הדברים, כל מנהל בכיר מתמודד עם אתגרים בעלי אופי שונה הנובעים מתפקידו, מהשוק המסוים שבו החברה פועלת, מהמבנה שלה, מהנעשה בה בעת הנוכחית, מהיעדים שלה, וכמובן גם ישנם היבטים אישיים המשתנים מאדם לאדם. על כן, גם האימון האישי ישתנה בהתאם לצרכים של המנהל ולאתגרים שעימם הוא מתמודד, תוך בחינת נקודות הכוח והתורפה שלו ומתן כלים לשיפור ההתנהלות. יחד עם זאת, התהליך מבוסס בעיקרון על מספר היבטים בסיסיים. הנה סקירה של המרכזיים שבהם.
ניהול נכון של משאבים, זמן וסדרי עדיפויות
אחד הנושאים המרכזיים שעליהם עובדים במסגרת פיתוח ושיפור מיומנויות הניהול, הוא כל הקשור בסדרי עדיפויות של התנהלות ומשאבים. בתור מנהל בכיר אתה בוודאי מכר בכך שהמשאב החשוב ביותר שלך הוא הזמן, ועליך למצל אותו בצורה יעילה ונכונה. במידה שאינך עושה זאת, סימן שאתה מתקשה להבחין בין עיקר לטפל, להתכוונן על מה שחשוב באמת לקידום החברה ולהקדיש לכך את הזמן הראוי. חשוב שתזכור כי אפשר בהחלט לשפר את היכולת לנהל נכון את הזמן על ידי זיהוי וקביעת סדרי העדיפויות הנוכחיים בחברה או במחלקות שתחת ניהולך, לארגן אותם באופן מסודר ולתת להם זמן הולם.
אחד המושגים שמופיעים לעיתים קרובות בהקשר של ניהול זמן הוא ה- "מולטיטסקינג". הכוונה היא לתעדוף וארגון של מטלות באופן מסודר ובר יישם, ובהתאם לכך הקצאת זמנים. כלומר, מולטיטסקינג אינו התפזרות על פני המון מטלות, אלא ביצוע החשובות שבהן בזו אחר זו בכל יום. ניתן ללמוד ולשפר את היכולות הללו בצורה קלה למדי – אבל צריך ללמוד ממי שיודע.
ניהול צוותי עובדים
במסגרת האימון האישי אנו מעניקים לך כלים המכוונים להפוך את התנהלות העובדים שתחתיך ליותר רווחית ויעילה. כך לדוגמא, נבחן דרכים לייעול העבודה תוך שימוש בתמריצים מסוגים שונים, למשל עמלות לאנשי המכירות, אמצעי ניטור ומדידה לעובדי ייצור, ועוד אמצעים נוספים המיועדים להגברת המוטיבציה בלי ליצור תסכול. לעיתים קרובות אנו רואים כי בעיה מרכזית של חברה או מחלקה היא שהעובדים אינם מספיק חדורי מוטיבציה, מעגלים פינות, מוותרים על עבודות מסוימות, ואינם עומדים בלוחות הזמנים. אל מול התנהלות שכזו עלול המנהל להרגיש חסר אונים, למשל עקב הפחד לאבד עובדים מקצועיים. יחד עם זאת, דווקא חוסר התערבותו הולכת ומחזקת את המצב המוביל לאובדן לקוחות, לקנסות על אי עמידה בזמנים וכיוצא בזאת. לכן, במהלך אימון אישי למנהלים אנו בהחלט מתייחסים לסוגיות אלו ונותנים כלים לפתרון בעיות כלליות וספציפיות שאנו עדים להן. זאת בהסתמך על ניסיון רב של היועצים שלנו כמנהלי עסקים ועובדים בשטח, ועל סמך ניסיון רב בייעוץ עסקי ואימונים למנהלים ולבעלי עסקים מכל מגזרי המשק.
מנהל טוב מאציל סמכויות
בתוך כך, אחד הנושאים שאליהם אנו עשויים להידרש הוא האצלת הסמכויות, אשר לא כל מנהל מבצעה בצורה טובה, למשל כי אינו סומך על אחרים, עקב כישורי תקשורת בינאישית בלתי מפותחים, וכן הלאה. במקרים אלו נוצר לא פעם מצב של ריכוזיות יתר של משימות ותפקידים בידיו של המנהל, הנאלץ להתמודד עם עודף לחצים ואילוצי זמנים. יתר על כן, ככל שהוא מחזיק יותר זמן בריכוזיות הזו, העובדים תחתיו אינם רוכשים את הידע הנחוץ להתמודדות עם סוגיות שהיו יכולים לפתור לבדם.
תקשורת בינאישית
עוד נושא שבו נוכל לגעת הוא כל הקשור לתקשורת בינאישית ואינטליגנציה רגשית. לכאורה מדובר בסוג של כישרון מולד. בפועל, אין שום איכות ניהולית שלא ניתן לפתח ולשפר אותה, והדבר נכון גם כאן. הכוונה היא למיומנויות ניהול "רכות" המהוות כיום חלק הולך וגדל מארגז הכלים של מנהלים מצליחים. מדובר במיומנויות חשובות המאפשרות הקשבה לעובדים, אשר מעריכים מאוד מנהלים מסוג זה ומעוניינים להיענות להנחיותיהם. יתר על כן, כאשר מנהל מקשיב לעובדים ומבין אותם הוא יכול לזהות אילו תמריצים יקדמו את המוטיבציה שלהם ומה יניע אותם לעבוד במרץ רב יותר. זוהי גם דרך מצוינת לקבל מידע על מה שבאמת קורה בתוך החברה מבחינת הדברים שמעסיקים את העובדים, המורל שלהם, מה חשוב להם, על מה הם מדברים, לשמוע תובנות חשובות וכן הלאה.
במילים פשוטות, מנהל שיודע להקשיב ולתקשר עם העובדים תחתיו (וכמובן גם עם בעלי תפקידים מקבילים), הוא מנהל שמסוגל לגייס ולהניע, לתת מוטיבציה, ליצור סביבת עבודה טובה, ויודע מה קורה במחלקות שלו. הוא גם מסוגל למנוע מראש או לפתור במהירות בעיות של יחסים עכורים בין עובדים, הנוטות להחריף עם הזמן ולפגום באופן משמעותי באווירה הכללית בחברה ואף בהתנהלותה השוטפת.
תחום המכירות והשיווק
ברבים מתפקידי הניהול הבכירים ישנה משמעות גדולה ליכולות השיווק והמכירה של המנהל, בין אם מדובר בפעולות שהוא מבצע בעצמו או בהתנהלות המקרינה אל צוות המכירות בחברה. באופן כללי, מנהל מצליח הוא מי שמכיר טוב גם את תחום המכירות והשיווק על הכישורים הנדרשים: כיצד מתמחרים את המוצרים, כיצד משווקים אותם, איך הופכים לידים לכדי עסקות, ואיך נמנעים מטעויות. מדובר לכאורה בהבנות ותובנות "קטנות", אך פעמים רבות הן עושות הבדל משמעותי בהצלחת המכירות.
מלבד זאת, אימון אישי למנהלים בכירים עשוי להתייחס לפעולות מכירתיות ושיווקיות המצריכות תעוזה. כך לדוגמא, חתירה לשיתופי פעולה עם גורמים אחרים מחוץ לחברה עשויה להתברר כנדבך משמעותי לעבר הגדלת מחזור המכירות וליצירת יתרון על פני מתחרים. מצד אחד מדובר בפעולות יחסית פשוטות שאינן גוזלות הרבה זמן או כסף. מצד שני, פנייה לגורם חיצוני יכולה להיות מלווה בחסמים פסיכולוגיים, חששות והסתייגויות, אשר היועצים העסקיים שלנו מסייעים בבירורם והפגתם.
פעילות נטוורקינג
עוד דוגמא מתחום זה היא נטוורקינג, גישה שיווקית שמוכיחה את עצמה כיעילה פעמים רבות, וגם היא דורשת מעט תעוזה. מדובר במפגשים המתקיימים בין אנשים מתחומי עיסוק שונים, כגון יזמים, מנהלים בכירים, אקדמאים, משקיעים וכדומה, כאשר המטרה היא לייצר היכרויות מקצועיות ואישיות שיכולות להועיל לחברה: למשל באמצעות הפנייה של לקוחות, מתן המלצות, יצירת שיתופי פעולה חדשים וכיוצא בזאת. היועצים העסקיים שלנו יכולים לדרבן את המנהל ליצירת והשתתפות בקבוצות נטוורקינג ובהגברת המיקוד של ההיכרויות לאורך זמן כך שיהיו יותר ויותר רלוונטיות עבור המנהל ויעדיו.
לסיכום
לקביעת פגישת ייעוץ בנושא אימון אישי למנהלים בכירים ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.