המדריך לפתיחת עסק חדש

הגעת לשלב בו אתה מרגיש מוכן לפתוח עסק חדש? מזל טוב! אבל לפני שאתה מתחיל לזוז כדאי שהצעד הראשון שתעשה יהיה לכיוון של ייעוץ עסקי. חשוב שתזכור שלמרות כל החלומות היפים והרוח היזמית, חלק לא קטן מהעסקים אינו שורד את השנים הראשונות. יש לכך סיבות שונות ובעיקר הערכה לא נכונה של עלויות פתיחת העסק, ודילוג על השלבים החיוניים לפתיחת עסק בשל הרצון "להגיע כבר" אל המטרה.

השלבים השונים בפתיחת עסק

כאמור, שלב ראשון בפתיחת עסק החדש היא פנייה אל ייעוץ העסקי, כאשר היועץ העסקי מלווה אותך בצעדים ההכרחיים של הפתיחה וחוסך לך שגיאות שעלולות להביא למפח נפש ולנזק כלכלי לא מבוטל. מדובר במספר צעדים שיפורטו להלן בקצרה:

בדיקת כדאיות כלכלית

חלומות הם דבר יפה מאוד אבל המציאות נוטה להיות פחות ורודה. לכן יש לבדוק לעומק וברצינות את ההיתכנות הכלכלית של העסק מבחינת עלות המוצרים/שירותים והאפשרות למכרם ברווח, ומבחינת התקציב העומד לרשותך עבור ההקמה וההרצה של העסק.

בדיקת ההיתכנות הכלכלית כוללת לא מעט בדיקות ספציפיות. לדוגמא, יש להבין את עלויות הייצור על ידי הפקה ראשונית של המוצר או אבטיפוס שלו. כמו כן יש להגדיר את הקונספט של העסק כגון אפיקי ודרכי המכירה וקהל היעד. בנוסף, יש לבצע בדיקה של השוק כדי לראות את תמחור המוצרים של המתחרים ואת רמת הרווחיות המקובלת בשוק המסוים. עוד יש להעריך את ההוצאות הצפויות לך בתקופת ההקמה וההרצה, לרבות שכירות המבנה, הוצאות רישיונות ואישורים, אחזקה, שיפוץ וכדומה. לבסוף, יש לבחון את המשאבים הפיננסיים העומדים לרשותך והאם הם מתאימים להתמודדות עם עלויות הפתיחה ועם תקופת ההקמה שבה זרם הלקוחות לרוב אינו גדול או קבוע. במידה ויש שותפות בעסק מומלץ לבצע הסכם שותפים ראשוני כדי לבחון האם השותפות בנויה נכון. בדיקה זו גם תראה לנו אם תוכל לקבל הלוואה לפתיחת עסק מהבנק או דרך הקרן להלוואות בערבות מדינה.

בצעד הבא אנו נערכים לתקופת ההקמה וההרצה, הכוללת הוצאות גבוהות מחד והכנסות בלתי ודאיות ונמוכות יחסית מאידך. אנו בונים תוכנית כלכלית לתקופה זו של ההקמה וכשישה חודשים של הרצה, המתייחסת אל עלויות השיווק, ההקמה, הוצאות קבועות ותפעול מלאי ראשוני. לאור התוכנית הזאת נוכל להבין אם אחרי שתקבל מימון לעסק עדיין צפויה כדאיות כלכלית ורווחיות.

לאחר מכן נמשיך לבניית תוכנית עסקית, אשר בה יושם הדגש על גישה זהירה ואף מעט פסימית. איננו רוצים לייפות את המציאות אלא לכתוב תוכנית שתהיה ריאלית וישימה, ושניתן יהיה להפוך אותה לתוכנית עבודה. אם אתה מעוניין לדעת כיצד נראית תוכנית עסקית שאנו כותבים לעסק חדש, תוכל לקבל את המידע בעמודים הרלוונטיים באתר.

ומה הלאה?

אחרי שיש לנו תוכנית עסקית ביד אנחנו גם יכולים להיעזר בה על מנת לסייע בהשגת הלוואות מהבנקים ומהקרן לעסקים קטנים ובינוניים. אכן, הצעד הבא הוא השגת מקורות מימון ומציאת פתרונות פיננסיים, כשבדרך כלל הפתרון הוא הלוואות. הניסיון הרב של יועץ עסקי מטעמנו בהתנהלות מול הבנקים והקרנות יסייע לך בהשגת המימון ויחסוך לך הרבה כאבי ראש, התעסקות וזמן. בנייה נכונה של תוכנית עסקית להצגה מול מאשרי הלוואות מצריכה הרבה ידע וניסיון, וכן הבנה כיצד לכתוב אותה באופן חיובי ומשכנע בהתבסס על נתונים מקצועיים.

עוד שלב בהקמת עסק הוא להתחיל לייצר את הקשרים עם ספקים. חשוב להבין כי לספקים שעימם תעבוד תהיה השפעה מכרעת על הצלחת העסק, וגם כאן ייעוץ עסקי בא לקראתך. לאור רשת ענפה של קשרים שיצרנו עם השנים, לעיתים קרובות נוכל לקשר אותך עם בעלי מקצוע נדרשים שהינם טובים ורציניים, בין אם מדובר בעורך דין, רואה חשבון, מומחה לשיווק דיגיטלי וכיוצא בזאת. בתוך כך, הליווי שאנו מספקים ליזם מלמד אותו כיצד להתנהל בצורה נכונה מול הספק וכיצד להימנע מטעויות כמו אי ניצול של הנחות כמות או הנחות מזומן, יצירת אשראי לא נחוץ, אי התאמה בין התכנון בתוכנית העסקית למחיר שמשלמים לספק, ועוד.

היבטים נוספים של פתיחת עסק

כפי שאתה מבין, פתיחת עסק חדש אינה עניין של מה בכך, אך הצעדים הללו נדרשים ויוכיחו את עצמם בביסוס פעילות רווחית ומוצלחת. התהליך מורכב מעוד מספר היבטים חשובים כגון קבלת החלטה על סוג ההתאגדות כחברה בע"מ, עוסק מורשה או פטור. להחלטה זו יכולות להיות השפעות גדולות מבחינה כלכלית, ואנו נעזור לך להבין אותן. עוד נעזור לך לעשות את הצעד החשוב של הפרדה בין החשבון הפרטי שלך מול חשבון עסקי בבנק. מה שצריך לעשות הוא לפתוח חשבון חדש בבנק ולבקש לחשבון העסקי תנאים טובים שמתאימים לפעילות הצפויה בעסק. כאמור, יועץ עסקי מטעמנו עוזר לך בבניית התוכנית העסקית שתשמש בפנייה אל הבנק וגם בבקשת התנאים המתאימים כגון מסגרת אשראי הולמת, היקף הלוואה הולם, תקופת החזר מתאימה, ריביות וכדומה.

מעבר לכך, צעד חשוב בפתיחת עסק הוא להגדיר תהליכים בעסק ולבקר אותם. כך לדוגמא, חשוב להגדיר מהו הערך המוסף של המוצרים/השירותים בעסק ואת אסטרטגיית השיווק שלו בהתאם לכך. כמו כן יש לבצע תמחור נכון ומקצועי המכסה את עלויות תקופת ההרצה ומשמר רווחיות גם מול הצורך לתת הנחות בתחילת הדרך. בנוסף, יש לבחור את המיקום הנכון לפעילות העסק תוך בחינה של יתרונות וחסרונות בהתאם להגדרות קהל היעד, עלויות שיפוצים, עלויות קבועות והתאמה של כל אלו אל התוכנית העסקית. צעד הכרחי במרבית המקרים הוא לגייס עובדים וחשוב להגדיר כמה עובדים יש לגייס, מתי לגייס אותם, את מי אתה מחפש וכמה אתה מתכוון לשלם לו, ולא פחות חשוב – מהי המשכורת שאתה מתכוון למשוך בעצמך. לבסוף, יש להתייחס גם לכל הפן השיווק והמכירתי על מנת להגדיר מתי תתחיל להניע את התהליכים, היכן תפרסם, מהו התקציב שיוקדש לנושא, עם אילו אנשי מקצוע צריך להתקשר, וכדומה.

בקרה שוטפת

לאחר שהעסק כבר מתחיל לרוץ יש חשיבות עצומה לביצוע בקרה פיננסית, המאפשרת לדעת אם העסק באמת רווחי. לשם כך היועץ העסקי שמלווה אותך מכין דו"ח תזרים מזומנים, דו"ח רווח והפסד ודו"ח תכנון מול ביצוע המשווה את המציאות בפועל אל התוכנית העסקית. היועץ מלמד אותך כיצד בונים את התזרים, כיצד מנתחים את מצבו הפיננסי של העסק וכיצד גוזרים את המסקנות מהדוחות. הקפדה על מסגרת זו של בקרה תאפשר לעסק להישאר על המסלול הנכון של יציבות וצמיחה.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול יישום אסטרטגיות מובילות רבים

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה בדומה לשווקים אחרים

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני שלא אחת מכריע בין הצלחה

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע ואינכם מצליחים למשש

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום המהווה יסוד

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו quot ח רווח והפסד

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים המהווה את

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה ולו מהסיבה שהמשכורת

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק ולכן

כידוע שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

או להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם

רגע אחד יכול לשנות את העסק שלך

חבל לפספס
ההזדמנות במרחק קליק אחד לוואטסאפ