כל בעל אולם אירועים יודע שהצלחה בתחום אינה עניין של מה בכך. מדובר בתחום המאופיין בתחרות גבוהה, בעונתיות המשפיעה באופן דרסטי על תזרים המזומנים, קהל הלקוחות נעשה מודע ותובעני יותר, ומגמות וטרנדים מתחלפים חדשות לבקרים. בד בבד, ישנם הלחצים והעומסים הבלתי מבוטלים של עמידה במטלות ולוחות הזמנים, והדאגה לחלק הניהולי-כלכלי של אולם האירועים שכרוך בהחלטות רבות.
לאור נתונים אלו, אין פלא שרבים מאולמות האירועים עוברים תקופות שלל דשדוש וקשיים. ייעוץ עסקי לאולם אירועים עוזר להביא את האולם לרווחיות גדולה יותר ואף למחזור גדול יותר, כמו גם לשיפור וייעול ההתנהלות השוטפת בכללותה. את השירות מעניק יועץ עסקי מיומן אשר באמתחתו השכלה כלכלית אקדמית רחבה, ניסיון עשיר כמנהל של עסקים בשטח, וכן כיועץ לעסקים מתחום האירועים והמזון.
בדיקה מקדימה של העסק לפני תחילת הייעוץ העסקי
ייעוץ עסקי לאולם אירועים מורכב מתהליך מסודר ומובנה, המתחיל בבדיקה מעמיקה של כלל היבטי העסק. בין היתר, היועץ העסקי בודק את נושא המכירות והשיווק, עלות העובדים, הוצאות על חומרי גלם (פוד קוסט), תמחור התפריט וכדומה. כמו כן, חלק חשוב של הבדיקה יעסוק בפן הכלכלי של האולם, למשל אם יש חבילות יותר רווחיות מאחרות ומדוע, האם יש הסכמים טובים מול ספקים, האם קיימים שולי רווח סבירים, האם יש ניהול לתקין של תזרים המזומנים, מה מצב ההלוואות, וכן הלאה.
איך בונים תוכנית עסקית לאולם אירועים?
לאחר הבדיקה המקדימה, היועץ העסקי לוקח את הנתונים שנאספו ובונה תוכנית עסקית, המעניקה מענה נכון וריאלי לבעיות שהתגלו. התוכנית העסקית יכולה להתמקד בנושאים מגוונים, למשל הגדלה או הקטנה של מצבת כוח האדם, כניסה למשא ומתן עם הספקים הנוכחיים או פנייה לחדשים, שיפורים לוגיסטיים, שינויים באפיקי הפרסום והשיווק, שינויים בתפריט ותמחור מחודש של מרכיביו, וכיוצא בזאת. התוכנית מסייעת לבעלי אולם האירועים להבין היכן הוא עומד, לאן רוצים להגיע וכיצד עושים זאת, כאשר היועץ העסקי ממשיך ללוות את היישום לאורך תקופה.
משפרים את תחום השיווק והמכירות של אולם האירועים
שיווק ומכירות הם תחומים מרכזיים בפעילות של אולמות אירועים, כך שתהליך הייעוץ העסקי יעסוק גם בהם. בין היתר, היועץ העסקי יבדוק איך מבדלים את האולם מול מתחרים, האם יש ערוצים פרסום ושיווק יותר אפקטיביים מהנוכחיים, מהי האסטרטגיה השיווקית הנכונה לאולם, מהם יעדי ותהליכי המכירות, ועוד. היועץ העסקים יספק כלים, הסברים והמלצות לחידוד ושיפור התהליכים הללו, כגון שיפור מוניטין שעובר מפה לאוזן וכיצד עושים זאת, שימוש במדיה הדיגיטלית על הכלים השונים שהיא מציעה, שיתופי פעולה עם גורמים עסקיים אחרים וכדומה.
משפרים יחד את ניהול האולם
אין ספק שהתנהלותו של אולם האירועים היא אבן בוחן ובסיס לשביעות רצונם של הלקוחות, למוניטין, לאווירה ובסופו של דבר לרווחיות ולמחזור. לכן ייעוץ עסקי לאולם אירועים יתמקד גם בתחום זה, כאשר היועץ העסקי לומד את הנעשה במקום בזמן אמת. בהתאם לסוגיות שעולות יכול היועץ לספק כלים ניהוליים חיוניים אשר ישפרו וייעלו באופן משמעותי את ההתנהלות השוטפת. כך לדוגמא, עשויים להינתן כלים הנוגעים לניהול הזמן של ההנהלה עצמה, האצלת סמכויות מרמת המנהלים ועד למנהלי המשמרות, מתן תמריצים לעובדים והגברת המוטיבציה, מתן דוגמא אישית, מנהיגות והובלה, ועוד.
לסיכום
אולם אירועים הוא סוג של עסק שהיציבות שלו יכולה להשתנות בן רגע. בהתאם לטרנדים, לפגיעה במשק הכללית. בבת אחת דברים יכולים להיפגע, ויש משמעות אדירה לעבודה של תכנון מקדים כדי להיות מוכנים לכל תרחיש, ולהשאיר את העסק ברווחיות גבוהה לאורך זמן כדי ששום מכה בכנף לא תשפיע לרעה על העסק.
לקביעת פגישת ייעוץ עסקי לאולם אירועים ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו עכשיו בהודעה, טלפון או ווטסאפ