קשה לדמיין מנהל של חברת הפקות, אשר יבוא ויאמר כי ייצוב ותפעול חברה משגשגת היא משימה פשוטה. אכן, מדובר בתחום אשר בו התחרות גדולה במיוחד, כאשר חברות רבות מנסות להתמודד על כמות מוגבלת של אירועים. יתר על כן, בענף זה יש אי ודאות הקשורה בין היתר לעונות השנה, כניסה של שחקנים חדשים, טרנדים ומגמות בעולם האירועים, שינויים בהעדפות הקהל, שינויי עלויות בהשכרת הציוד וכיוצא בזאת. במאמר הזה נדבר על הסיבות לקחת שירות ייעוץ עסקי לחברת הפקות ואיך התהליך עובד.
מהם האתגרים איתם מתמודדות חברות הפקות?
בעלי חברת הפקת צריכים להתמודד באופן תדיר עם שאלות מהותיות. לדוגמא, האם להרחיב את תחומי הפעילות מאירועים משפחתיים גם אל אירועים עסקיים, האם לשלב בין שירותי השכרת ציוד להפקה, האם להכניס אטרקציות חדשות ומהיכן יבוא המימון עבורן, האם כדאי להכניס שותף לעסק, האם לצמצם או להגדיל את כוח האדם, האם כדאי לשתף פעולה עם גורמים נוספים בתחום, האם להיכנס למשא ומתן מחודש עם הספקים, האם להיכנס לעולם האירועים האלטרנטיביים בטבע ומה המשמעות, כיצד מבדלים ומייחדים את החברה מול המתחרים, כיצד גורמים להמלצות מפה לאוזן להיות חיוביות, איך משתמשים נכון ברשתות החברתיות באינטרנט, האם לשנות את התמחור של שירותים מסוימים,איך לנהל את תזרים המזומנים לאור עיכובים ותנאי תשלום בעייתיים ועוד שאלות רבות.
אל כל אלו מצטרפות המשימות השוטפות הכרוכות בניהול התקשרויות מול הספקים והלקוחות, וכמובן בהפקת האירוע עצמו שתובעת זמן ומשאבים מרובים. לכן רבים מבעלי החברות אינם מצליחים למצוא את הזמן הדרוש על מנת לעצור, להבין היכן בדיוק העסק עומד וכיצד מצעידים אותו קדימה אל מול השינויים והתמורות בענף. ייעוץ עסקי לחברת הפקות בא לענות על הצרכים האלו ולתת מענה נכון ומקצועי לשאלות.
מה כולל הייעוץ?
ייעוץ עסקי לחברת הפקות משמעו, שבשלב הראשון היועץ העסקי מגיע אל החברה ולומד את פעילותה לעומק: תחומי הפעילות, יעילות יותר ופחות טובה במקומות שונים, התוכנית העסקית הנוכחית, הדוחות הכלכליים של רואה החשבון ו/או איש הכספים בחברה, המודל הכלכלי, התקשרויות עסקיות, מצבת כוח האדם וכן הלאה. סקירה זו מאפשרת ליועץ העסקי לספק פרספקטיבה רחבה, ולא פעם גם חדשה, המגיעה אל מנהלי החברה מידי בעל מקצוע שאינו מעורב רגשית בעסק ויכול להצביע בצורה ברורה על מצבה הנוכחי ומבחינת התנהלות ופיננסים.
ייעוץ פיננסי
היועץ שם דגש מיוחד על כל הקשור לפן הכלכלי כגון תמחור השירותים השונים שמציעה החברה, עלויות השכרת ציוד, עלויות של משכורות, מצב תזרים המזומנים, הלוואות והתחייבויות נוספות שיש לחברה וכדומה. בתוך כך היועץ גם יכול להתחיל להצביע על הזדמנויות ואפשרויות שיש בהן כדי להיטיב עם החברה ולעזור לה לממש באופן מיטבי את הפוטנציאל העסקי הכלכלי, בין אם מדובר ברמת האסטרטגיה העסקית והשיווקית, שיפור יכולות ניהול, שימוש טוב יותר בערוצי פרסום ושיווק רלוונטיים, בידול ומיתוג, גיוס של עובדים חדשים, שיתופי פעולה עסקיים וכן הלאה. במידת הצורך, היועץ גם ידאג לספק לבעלי החברה דוחות כלכליים משלו, שבניגוד לדוחות של רואה החשבון מביאים את מכלול ההתחייבויות של החברה והסעיפים המכבידים על הרווחיות ועל תזרים המזומנים כגון החזר הלוואות ורכישת ציוד בסכומם המלא (לא רק הפחת כפי שמופיעים בדוחות של רואה החשבון) , ונתונים המשקפים את המצב בזמן אמת והינם רלוונטיים לניהול השוטף.
בניית תכנית עסקית
יש לציין כי לעיתים עקב תהליך ייעוץ עסקי לחברת הפקות יתבקשו שינויים מסוימים, המצריכים יציאה מאזור הנוחות. שינויים אלו אינם מבוצעים באופן חפוז או לפי אינטואיציות, אלא מבוססים על נתונים מדויקים, על שלבים סדורים ועל תוכנית עסקית מפורטת. מדובר בתוכנית שמגדירה את הצעדים שיובילו להגדלת הרווחיות, צמיחה והתרחבות, ועל מנת שהיא תיבנה ותצא אל הפועל צריך להיות אמון בסיסי ביועץ העסקי, ההולך וגדל ככל שהיועץ מכיר את החברה, מצביע על נקודות כוח ותורפה, ומספק המלצות ותובנות.
התוכנית העסקית שמבוססת על המחקר המעמיק שהיועץ ביצע, נועדה להגדיר בבירור את המטרות והיעדים, ולהתוות את הדרכים להגשמתם בצורה ריאלית וישימה. בד בבד, התוכנית העסקית מחזקת נקודות תורפה ומתקנת בעיות שהתגלו, למשל תמחור מקצועי של השירותים השונים, שינויים בתחומי פעילות שאינם מספיק רווחיים, גיוס עובדים חדשים או הפוך, שינוי עובדים קבועים למיקור חוץ , תיקון של מוניטין חלש או שלילי, וכדומה. כמו כן, היועץ העסקי מספק כלי מעקב פיננסיים המאפשרים להיות עם היד על הדופק באשר להכנסות וההוצאות, להבין את הרווחיות ולשמור על התנהלות פיננסית ועסקית טובה יותר.
היבטים נוספים בייעוץ עסקי לחברת הפקות
ייעוץ עסקי לחברת הפקות עשוי לעסוק בנושאים רבים נוספים. כך למשל, מושם הדגש על הפן השיווקי-פרסומי שהינו קריטי להצלחה בענף זה. באמצעות היועץ העסקי נבנית תוכנית שיווקית הבוחנת וממליצה על ערוצי פרסום ושיווק אפקטיביים, וזאת בהתחשב בתחומי הפעילות, בקהלי היעד של חברת ההפקות, במוניטין ובמיתוג שלה, כגון המדיה הדיגיטלית – אתר האינטרנט, הפייסבוק העסקי, לינקדאין עבור חברות העוסקות בהפקת אירועים עסקיים, אינסטגרם לחברות המתמקדות באירועים פרטיים, וכיוצא בזאת. היועץ גם מפנה את בעלי החברה במידת הצורך אל גורמים מנוסים ובעלי הצלחות מוכחות בתחומים אלו.
בנוסף, הייעוץ העסקי עשוי לגעת בכל הקשור אל כישורי הניהול של בעלי התפקידים בחברה, אשר משפיעים ומקרינים על כלל העובדים בעסק והמוטיבציה שלהם, על היחס ללקוחות ושביעות רצונם, על המוניטין והיעילות, וכן הלאה. ברשות היועץ העסקי ארגז כלים עשיר שיכול לסייע רבות למנהלי החברה, הן ברווח המיידי והן בטווח הארוך, החל בנושא ניהול הזמן של המנהל, דרך הנעת עובדים ומתן תמריצים, ועד האצלת סמכויות, הובלה והנהגה.
לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.