הצלחה עסקית בעולם התיירות התחרותי אינה מובנת מאיליה. מדובר במשימה מורכבת מקשת רחבה של פרמטרים אותם יש לתכנן היטב וליישם בהתמדה מדי יום ביומו. זאת בנוסף למשימות שוטפות של שיווק בערוצים שונים, התנהלות מול ספקים ועובדים, דאגה לאיכות השירות והתנאים, וכן הלאה. אין פלא שרבים מבעלי חברות התיירות אינם מוצאים את הזמן שיוקדש לניהול הפיננסי של חברתם, והתוצאה לא מאחרת לבוא.
למה חברת תיירות זקוקה לייעוץ עסקי?
גם אדם המכיר היטב את עולם התיירות ובעל חזון וכישורים מעולים בתחום, אינו בהכרח בעל כישורים מצוינים בכל הקשור לפיננסים, ולא תמיד מסוגל לספק מענה לסוגיות העולות בטווח הקצר והארוך. לדוגמא, כיצד יש לתמחר חדר זה או אחר באופן שיהיה רווחי מצד אחד ועדיין אטרקטיבי ללקוחות, כיצד מתמחרים טיול מאורגן באופן המתייחס גם למוניטין ולמיתוג של החברה. כמו כן, לעיתים יש לשקול אם כדאי להתרחב לעבר תחומים חדשים, למשל להציע טיולי טרקטורונים, טיולי סוסים או טיולים מודרכים, האם לבצע שיפוץ ועיצוב פנים לחדרים וצימרים, האם להעסיק כוח אדם פנימי לצורך משימה מסוימת או להיעזר באנשי מקצוע מבחוץ, האם לקחת שותף – ועוד שאלות רבות.
כמובן שבכל אחת מהשאלות האלו יש מרכיב פיננסי מהותי, וחשוב להבין כי רואה החשבון אינו יכול לתת להן תשובות הולמות. ראשית, מפני שאין זה מתפקידו לנווט את העסק בעולם התחרותי של התיירות המקומית ובינלאומית, ושנית – גם אין זה מיכולתו. כפועל יוצא מכך, בחברות תיירות רבות מתקיים מצב של התנהלות לא מסודרת מהפן הכלכלי, עם תחושה שאפשר היה להשיג ולהרוויח יותר, וזאת עוד לפני שהזכרנו חברות שמצויות במצוקה ובמשבר.
הבשורות הטובות הן שבאמצעות ייעוץ עסקי אפשר בהחלט לקחת את החברה ולהביאה להגדלת הרווחיות. מדובר בתהליך סדור המבוסס על נתונים פיננסיים מדויקים, ניסיון ניהולי בשטח וכן היכרות קרובה עם עולם התיירות וניסיון בליווי עסקים מתחום זה.
ממה מורכב תהליך הייעוץ העסקי לחברות תיירות?
תהליך ייעוץ עסקי לחברת תיירות מתחיל באבחון שמבצע היועץ העסקי שמגיע אליכם. היועץ עובר על דוחות כלכליים שונים של העסק, כגון דוח רווח והפסד של רואה החשבון, משווה את ביצועי החברה אל מול מתחרים בתחומה, מזהה מקומות שבהם הרווחיות אינה טובה ומאתר את מקור הבעיה. בתוך כך, בעלי החברה לומדים להבין את הדוחות הכלכליים והמטרות שלהם, וכן אפשרויות הפתוחות בפניהם באשר לעלויות התמחור, שולי רווח מקובלים בענף התיירות, וכיוצא בזאת. יש לציין כי במידת הצורך היועץ גם בונה עבורכם דוחות כלכליים שהינם ברורים, מובנים ובזמן אמת, ומתייחסים לפרמטרים שבאמת נחוצים להתנהלות השוטפת של החברה.
לאחר שאספנו את הנתונים והבנו את משמעותם, אנו עוברים לשלב של בניית תוכנית עסקית סדורה ומפורטת. כלומר, אנו לוקחים את תמונת המצב על גווניה השונים ומתמקדים בבעיות שגילינו ובדרכי פתרונן באופן ישים. המטרה של התוכנית יכולה להיות מעבר מהפסדים לרווחיות נאה, הגדלת הרווחיות הנוכחית, וכן לבצע מעבר מושכל ומוצלח להתרחבות וצמיחה. זוהי תוכנית מדוקדקת היורדת לפרטי הפרטים ואין בה מקום להפתעות או לניחושים. היא מתבססת על היכרות מצוינת שרכש היועץ עם חברתכם, החל מהדרג הניהולי ועד לעובדים ותפקידיהם, ומתחלקת לשבועות ואף לימים שלוקחים אתכם צעד אחר צעד לעבר מטרה ברורה.
חשוב להדגיש שהתוכנית נבנית בשיתוף פעולה מלא עם הגורמים הרלוונטיים בחברתכם, כאשר היועץ העסקי גם מסייע ביציאה מאזורי הנוחות והתגברות על חסמים על מנת לשפר את ההישגים.
כמובן, את התוכנית יש ליישם לאורך תקופה בהתמדה ובנחישות, והיועץ בהחלט נמצא אתכם בשלבים חשובים אלו. הוא מבצע מעקב שוטף אחר יישום התוכנית, מסייע בנקודות קושי, נותן עצות ותשובות לשאלות, בוחן את הצפי של התוכנית מול הביצוע והתוצאות בפועל, ובמידת הצורך מסייע להבין מאיפה נובעות אי התאמות וכיצד פותרים אותן.
ייעוץ לפן השיווקי של עסק התיירות
שיווק ופרסום הם לחם חוקן של חברות תיירות ועליהם לדעת כיצד להשתמש בצורה מיטבית באפיקים העומדים לרשותן. לכן, ייעוץ שיווקי לחברת תיירות שם דגש גם על הפן השיווקי ובוחן בין היתר את האפשרויות הטובות ביותר בעולם הפרסום הדיגיטלי: בניית אתר, קידום אורגני וממומן בגוגל, דף עסקי ומודעות ממומנות בפייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם ועוד.
ארגז כלים ניהולי לעסקי תיירות
כאמור, היועץ העסקי מביא עימו ניסיון רב כמנהל בשטח וכן היכרות מעמיקה עם עולם התיירות. ברשותו ארגז כלים ניהולי עשיר המסייע למנהלים להתפתח ברמה האישית והמקצועית. בין היתר היועץ מלווה ונותן כלים בתחומי ניהול עובדים, ניהול זמן, מתן תמריצים לעובדים, הובלה והנהגה, תקשורת בינאישית ועוד. בנוסף לכך, היועץ עומד לרשות בעלי החברה באופן רציף כדי לתת מענה לשאלות והתלבטויות, וכדי לסייע בקבלת החלטות.
לקביעת פגישת לייעוץ עסקי לחברת תיירות ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו עכשיו בהודעה, טלפון או ווטסאפ