על פניו, הקמת חומוסיה היא רעיון מצוין: הוצאות ההקמה נמוכות יחסית לעסק מזון, התפריט פשוט למדי ולא מצריך ידע קולינארי יוצא דופן, הקהל הישראלי צורך חומוס בכמויות, וגם יש לכם מתכון מנצח שכולם מהללים. יחד עם זאת, לאחר זמן מה מתברר שתפעול חומוסיה יציבה, רווחית ומצליחה אינו עניין של מה בכך. גם לאחר שצולחים את כל תקופת ההקמה וההרצה, על קניית הציוד ושיפוץ המקום, איתור ספקים והשקעה גדולה יחסית בפרסום, האתגרים ממשיכים להופיע בתחום תחרותי ששולי הרווח בו אינם גבוהים.
לכן, מי שרוצה לבסס עסק רווחי שמסוגל לצלוח את האתגרים, לבנות, לשמר ואף להגדיל את מעגל הלקוחות הנאמנים, חייב להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק. יתר על כן, חייבים לבנות ולהקפיד על התנהלות מקצועית, ברורה ומאורגנת בכל הרמות – יעדים ואסטרטגיה, שיווק ופרסום, התנהלות שוטפת וכמובן גם ההיבט הפיננסי. לפיכך, חשוב מאוד לפנות לקבלת ייעוץ עסקי מטעם יועץ עסקי שברשותו ניסיון רב וידע מעמיק בענף עסקי המזון בכלל, ובייעוץ לחומוסיות בפרט.
לא בהכרח משימה פשוטה
כאמור, ניהול ותפעול חומוסיה רווחית אינו עניין של מה בכך. ניהול החומוסיה מצריך קבלת החלטות משמעותיות באופן תדיר, הנוגעות למשל לתמחור המנות השונות, להרכב התפריט כגון הוספת פלאפל, צ'יפס, בשר לחומוס, סביח וכן הלאה, וגם לאווירה שרוצים שתהיה במקום, לגיוס והכשרה של עובדים, ליצירת בידול ממתחרים, להסכמים עם הספקים, למערך המשלוחים, לסוגיית הכשרות, לניהול מושכל של תזרים המזומנים, להלוואות הקיימות, ועוד הרשימה ארוכה.
אחת הבעיות הנפוצות בתחום, היא שגם מי שיש לו את המתכון הכי טוב לחומוס, לא בהכרח מחזיק בכישורי ניהול מעולים, ביכולות שיווק ופרסום, או בהבנה כלכלית מעמיקה מספיק. היעדר הכלים מצטרף לעומס השוטף בשעות שמתחילות ונגמרות הרבה מעבר לפתיחה וסגירה, מה שממילא מקצר את הזמן המוקדש לעיסוק בעניינים ניהוליים. אין פלא איפה, שחלק לא מבוטל מהחומוסיות אינן צולחות את השנים הראשונות ובעליהן יוצאים עם חוויה לא נעימה, בלשון המעטה, עם מפח נפש ולרוב גם עם הפסדים כלכליים משמעותיים. וגם אם הם מצליחים לעמוד במשימה, לרוב הפוטנציאל הכלכלי שבאמת טמון בחומוסיה אינה מנוצל עד תום. ייעוץ עסקי לחומוסיה הוא בדיוק התהליך שיעזור בהגדלת הרווחיות ואף להגדלת המחזור.
לעמוד על קרקע איתנה
אם יש לכם חומוסיה פעיל, אנו נשמח לשבת אתכם על צלחת פרי ידיכם, אבל לפני זה מה שחשוב לנו הוא להוריד אתכם אל הקרקע והמציאות. לכן, ייעוץ עסקי לחומוסיה מתחיל בבדיקת עומק של העסק בכללותו, לרבות הנכסים שלכם שאולי אינכם מודעים אליהם, הייחוד והבידול לעומת מתחרים בשוק, הלקוחות הקבועים והמוניטין שלכם, והמקום עצמו. בנוסף, היועץ העסקי בוחן את תמחור מנות החומוס ושאר הפריטים בתפריט כולל המשקאות, את שעות הפעילות, את התוכנית העסקית (אם אין, נבנה אותה עבורכם), את תזרים המזומנים, ההתקשרויות עם ספקים, מצב ההלוואות, אנשי הצוות וכדומה.
המטרה הראשונית היא שהיועץ העסקי ילמד את העסק ושאתם תקבלו תמונה מקיפה, אובייקטיבית ומקצועית על מה שקורה באמת. בנוסף, כבר בשלב הזה תתחילו לקבל הצעות ותובנות שיכולות לתרום להתייעלות, לפיתוח האסטרטגי, לשיפור יכולות הניהול ולקידום התחום הפרסומי והמכירתי. בתוך כך, אנו שמים דגש על הפן הפיננסי ולכך שיתנהל בצורה מסודרת, החל מהיום וגם לטווח הארוך תחת ידיכם. לשם כך, מלבד בחינה של כל ההיבט הכלכלי, לרבות הדוחות של רואה החשבון, מצב התזרים, הלוואות, הוצאות והתחייבויות נוספות, אנו מוציאים דוחות כלכליים משלנו. אלו דוחות ברורים ומובנים שהיועץ העסקי מבהיר כל פרט לגביהם, אשר מספקים תמונה מהימנה בזמן אמת, עם הפרטים שבאמת חשובים לניהול השוטף.
תוכנית עסקית לחומוסיה
חשוב להבהיר כי תהליך ייעוץ עסקי לחומוסיה נעשה בשיתוף פעולה מלא מולכם, וכך הדבר גם לגבי התוכנית העסקית. כאמור, בשלב הבדיקה נאספים נתונים רבים ותובנות, וכעת מגיע השלב בו יוצקים אותם אל תוך תוכנית עסקית ברורה ומסודרת. התוכנית לוקחת את הנתונים והבעיות שהתגלו, מביאה פתרונות עבורם ואומרת כיצד משיגים את היעדים המבוקשים. כך למשל, ייתכן שהתוכנית תמליץ על ביצוע שיפוץ לצרכי מיתוג ועל השגת מקורות מימון לשם כך, או שתמליץ על החלפת ספקים, על תמחור מחודש ומקצועי של התפריט, על הכנסת מנות חדשות, על שיתופי פעולה עם גורמים אחרים, על שינויים בצוות, על יציאה במבצעים, וכדומה.
ייתכנו עוד כיוונים רבים לתוכנית עסקית לחומוסיה, אך בסופו של דבר היא נותנת בסיס ידוע וברור שעימו אתם מתקדמים ברמה היומית, השבועית והשנתית, במקום להתנהל בחיפזון ובפיזור. עם התוכנית אתם יודעים בכל עת היכן עומד העסק, לאן הוא חותר וכיצד מגיעים לשם, בעוד היועץ העסקי ממשיך ללוות את יישום התוכנית לאורך זמן, בודק את התוצאות בפועל מול הצפי שלה, ממליץ ומלווה שינויים במידת הצורך, ותמיד עומד לרשותכם כדי לייעץ, לכוון ולספק כלים.
שיווק ופרסום של החומוסיה
ייעוץ עסקי לחומוסיה מתמקד גם בכל הקשור בתחום הפרסום והשיווק, שהינו בסיס יסודי להצלחה. היועץ העסקי בוחן את ערוצי הפרסום בהם נעזר העסק כיום, החל במדיה הדיגיטלית ועד לקידום המוניטין שעובר לא פעם מפה לאוזן. במידת הצורך, הוא מכווין אתכם אל האפיקים היותר מתאימים לחומוסיה בהתאם למיקומה, מיתוגה, קהלי היעד שלה ומאפייניה. לדוגמא, ייתכן שכדאי יהיה לשתף פעולה עם גורמים אחרים באזור, לצאת במבצעים והנחות, לשנות את השילוט, לבנות מועדון לקוחות, לצאת עם קמפיין בפייסבוק, באינסטגרם או בגוגל, וכן הלאה. היועץ גם יוכל לקשר אתכם עם אנשי מקצוע מיומנים השולטים בעולם הפרסום הדיגיטלי.
כלי ניהול לבעל החומוסיה
בדרך כלל מספר העובדים בחומוסיות אינו גדול, והרבה פעמים נשאלת השאלה האם הבעלים חייב להיות נוכח בכל שעות הפעילות. זוהי שאלה חשובה שדורשת חשיבה משותפת עם יועץ עסקי. ישנם כלי ניהול אפקטיביים שהיועץ העסקי יכול לספק במידת הצורך, אשר ייעלו את ההתנהלות ויתבטאו באווירה במקום, בשירות ללקוחות, בחיסכון בזמן ובכסף, ובהרגשה של הבעלים והעובדים כאחד. מדובר בכישורים כמו ניהול זמן, האצלת סמכויות וניהול עובדים שניתן וחשוב ללמוד אותם ממי שיודע, ובמידת הצורך היועץ העסקי ישלוף אותם מארגז הכלים העשיר שלו.
לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.