בעשור האחרונות אנו עדים לעלייה מהירה בכמות העסקים המחליטים לפתוח חנויות מקוונות, לאור היתרונות המובהקים שיש להן להציע. חלק מן החנויות האלו מהוות למעשה עוד סניף כלל ארצי/עולמי של העסק, ואילו במקרים אחרים מדובר בחנות היחידה שעומדת בפני עצמה, דרכה נמכרים באופן בלעדי המוצרים.
אכן, חנות און ליין מעניקה לא מעט יתרונות, אך על מי שמנהל חנות כזאת כבר יודע שלא מדובר במשימה כה פשוטה. מדובר בעסק לכל דבר ועניין אשר יש לנהל אותו באופן מקצועי ומסודר, עם תוכנית עסקית סדורה וקבלת החלטות מושכלת לאור אסטרטגיה ברורה. ייעוץ עסקי לחנות און ליין נותן מענה לסוגיה זו ומאפשר לחנות האינטרנטית להגדיל את הרווחיות ואף את המחזור בתוך תקופה קצרה.
כיצד בוחרים יועץ עסקי לחנות אן ליין
קודם כל, בוחרים יועץ עסקי בעל השכלה אקדמית כלכלית נרחבת מאחר שבסופו של דבר, כמעט כל נושא שעליו דנים ושאותו משפרים בחנות – יש לו נגיעה פיננסית ומטרתו היא להביא לשיפור הרווחיות/המחזור. שנית, יש לתת עדיפות ליועץ עסקי אשר צבר ניסיון בייעוץ לעסקים מתחום פעילותה של החנות, בין אם מדובר בפריט הלבשה והנעלה, מוצרים לבית, מוצרים לרכב וכן הלאה. מעבר לכך, רצוי מאוד שליועץ העסקי יהיה ניסיון רב בתור מנהל עסקים בשטח, ולכן יכול לספק עצות שאינן מגיעות רק מספרים וחוברות. לבסוף, יש לזכור בתחום אתרי המסחר באינטרנט אמנם מפותח מאוד, אך עדיין חדש יחסית בארץ. המשמעות היא שלא כל היועצים העסקיים מחזיקים בניסיון מספק בתחום זה, ולכן כדאי לשים את הדגש על מי שמבין היטב ושוחה במדיה הדיגיטלית לגווניה – כלומר מבין היטב את נושא ניהול האתרים והייחודיות של אתר מסחרי, יודע ומכיר את התמחור הייחודי, מבין היטב את נושאי הקידום לגוגל לסוגיהם, שוחה היטב ברשתות החברתיות, מכיר את האפשרויות שמציעות פלטפורמות ממכר מקומיות ובינלאומיות, וכדומה.
מה המשמעות של ייעוץ עסקי לחנות אינטרנט? איך זה עובד?
כאמור, חנות און ליין מעניקה קשת רחבה של יתרונות לבעליה. קודם כל, היא מאפשרת לו להיות במקום שבו כולם נמצאים, או לפחות חייבים להימצא. שנית, לאחר ההוצאות על הקמת החנות יש תקורות נמוכות בהשוואה לחנויות פיזיות עקב חיסכון באחזקה ועובדים, וזאת עוד לפני שהזכרנו את הוצאות ההקמה, את הזמן והמורכבות של פתיחת חנות רגילה. מצד שני, הנגישות ללקוחות פוטנציאליים היא גבוהה מאוד ואינה תלויה במיקום שלהם או בשעות פתיחה של חנות רגילה, ואפשר להגיע לחשיפה גבוהה מאוד אם משתמשים נכון באמצעים שמציעה המדיה הדיגיטלית.
יחד עם זאת, מאחורי האתר המעוצב, הידידותי והנוח של החנות שמוצג לעיני הגולשים, פועלת אופרציה שצריך להחזיק אותה היטב. לא פעם מגלים הבעלים שמדובר במשימה מורכבת ממה שחשבו, ושהחנות אינה ממצה את פוטנציאל הרווחים שלה. כאן נכנס לתמונה ייעוץ עסקי לחנות און ליין, המורכב מתהליך מסודר בן מספר שלבים. הוא מתחיל בדיאגנוזה מקיפה ומעמיקה שהיועץ העסקי מבצע לחנות, כמו מעבר על הדוחות הכלכליים שלה, השוואת ביצועים אל חנויות מקוונות אחרות בתחומה, זיהוי נקודות שבהן אין רווחיות טובה, ומה המקור לבעיות אלו. בתוך כך, בעלי החנות לומדים להבין את הדוחות הכלכליים ומטרותיהם, ובמידת הצורך בונה היועץ העסקי דוחות חדשים שהינם מובנים וברורים, ומתייחסים בזמן אמת אל הפרמטרים הרלוונטיות לתפעול השוטף של החנות.
תוכנית עסקית לחנות אינטרנטית
כן! כמו כל עסק גם חנות און ליין צריכה תוכנית עסקית. אז אחרי שהיועץ העסקי מסיים עם הדיאגנוזה ונותן לבעלים תמונה מקצועית ואובייקטיבית של המצב הנוכחי, הוא עובר לכתיבת התוכנית העסקית. במילים אחרות, הוא לוקח את הנתונים, הפרמטרים והתמונה שהתקבלה, ושם דגש מיוחד על הבעיות ונקודות החולשה שהתגלו, ומכאן עם תובנות ופתרונות ריאליים עם הדרכים ליישם אותם לאורך תקופה. המטרה של התוכנית העסקית יכולה להיות הגדלה של רווחיות קיימת, מעבר מפעילות הפסדית לרווחיות, הגדלת כמות המכירות, צמיחה והתרחבות אל מוצרים וקהלים חדשים, וכיוצא בזאת.
זוהי תוכנית מפורטת ומקצועית אשר מתייחסת אל פרטי הפרטים של החנות המקוונת, ואינה מבוססת על ניחושים או השערות. נהפוך הוא, התוכנית מתבססת על ההיכרות המעמיקה של היועץ העסקי עם פעילות החנות לגווניה, והיא מתחלקת לשבועות ואפילו לימים עם צעדים המביאים אותה באופן הדרגתי ובטוח על יעדים ברורים ומטרות מוגדרות היטב. כמובן שאת התוכנית יצטרכו ליישם בעלי האתר לאורך תקופה ולכן היועץ העסקי ממשיך ללוות אותם בעודו תומך בקשיים והתלבטויות, נותן תשובות לשאלות, מייעץ ובוחן את העמידה בתוצאות בפועל על מול הצפי בתוכנית.
ייעוץ לתחום השיווק והמכירות בחנות
כמו כל חנות, ואולי אף יותר מכך, חנות און ליין מבוססת על שיווק ופרסום חכם, ועל תהליכי מכירה מסודרים ומדויקים. כל העוסק בתחום השיווק והפרסום ברשת יודע שישנן פלטפורמות רבות, אשר לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות אופייניים, ואותן יש להתאים באופן אופטימאלי לקהל היעד ולפעילות הספציפית של החנות. לכן, בבדיקה הראשונית היועץ העסקי שם דגש מיוחד על הנושא הזה ובוחן את אפיקי השיווק הנוכחיים במדיה הדיגיטלית, את התאמתם לחנות ואת האפקטיביות שלהם, כמו גם את תהליכי המכירה החל מהמודעה בגוגל או בפייסבוק ועד למשלוח. במידת הצורך, היועץ יסביר וימליץ על שימוש בפלטפורמות נכונות יותר כמו קידום ממומן, אינסטגרם, לינקדאין, פייסבוק וכדומה, ואף שיתופי פעולה עם גורמים אחרים – למשל חנויות אחרות הפועלות דרך איביי, אטסי או אמזון. היועץ העסקי גם יכול לכוון את בעלי החנות אל גורמים מקצועיים ורציניים הפועלים בתחום השיווק והפרסום במדיה הדיגיטלית, שיש להם ניסיון רב בקידום ושדרוג אתרים מסחריים.
לקביעת פגישת ייעוץ עסקי לחנות און ליין ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו עכשיו בהודעה, טלפון או ווטס אפ