נכון שתמיד היה ותמיד יהיה צורך בכלי עבודה, חומרי בניין, כלי גינון, מוצרי חשמל, אינסטלציה וכדומה. ובאמת, חנות חומרי בניין שעושה עבודה טובה ונכונה יכולה בהחלט ליהנות מהכנסות נאות, מעגל לקוחות די קבוע ורווחיות יפה. יחד עם זאת, כמו בכל תחום ההצלחה אינה מובטחת, ובוודאי בענף שבו יש תחרות גבוהה למדי עם שולי רווח שאינם בשמיים על המוצרים השונים. לכן, כדי להעלות את החנות על הדרך הנכונה ולהמשיך לצעוד עליה לאורך זמן, חשוב לפנות אל יועץ עסקי בעל ניסיון רב והבנה מצוינת של הענף.
מתי לפנות לייעוץ עסקי לטמבוריה
ייעוץ עסקי לטמבוריה וחומרי בניין ניתן וכדאי לקיים בשלבים שונים של חיי העסק, ובהתאם לכך יהיו הבדלים בתהליך. לדוגמא, אם מדובר בייעוץ הניתן ליזם המתכוון לפתוח טמבוריה יתחיל התהליך בבדיקת היתכנות כלכלית, הבוחנת את כלל ההיבטים הכרוכים בהקמה – בדגש על העלויות, ההכנסות המשוערות, הגעה לנקודת איזון והיכולת לקיים חנות רווחית ומבוססת לטווח הארוך. במידה שהמסקנות יהיו חיוביות ומספקות ניתן יהיה לעבור לכתיבת תוכנית עסקית המבוססת על הנתונים, ומכאן תיגזר תוכנית עבודה עבור ההקמה ותקופת הרצה בת כחצי שנה בממוצע. היועץ העסקי יכול לוות את היזם בכל השלבים של התהליך, החל בשלב הקונספט, דרך בחירת המיקום, יצירת הסכמים עם ספקים, רכישת מלאי ראשוני, שיווק ופרסום וכן הלאה.
לעומת זאת, ייעוץ עסקי לטמבוריה קיימת עשוי להינתן עבור עסקים החווים תקופה של דשדוש ומשבר, או בכל מצב שבו קיימת תחושה שהחנות אינה ממצה את הפוטנציאל שלה. כמו כן, היא ניתנת לעסקים שבהם דווקא ישנה תקופה של הצלחה שאותה רוצים לנצל לצורך הגדלת פעילות וצמיחה. בנוסף, הייעוץ חשוב בכל מצב בו שוקלים לבצע שינוי מהותי בחנות, למשל הגדלת החנות, פתיחת סניף חדש, הכנסת שותף, החלפה של ההנהלה וכדומה. ומעבר לכך, בכל שנה או שנתיים כדאי להסתייע ביועץ עסקי המכיר היטב את התחום על מנת ליצור ולשמור על הקו הנכון להגדלת רווחיות ואף הגדלת המחזור.
ניהול טמבוריה – לא משחק ילדים
כידוע, בעלי טמבוריות וחנויות לחומרי בניין צריכים לעסוק בשוטף בקשת רחבה של משימות, חלקן מיידיות ואחרות ברמה האסטרטגית. כך למשל, יש להחליט האם להוסיף עוד מוצרים לצד חומרי הבניין, החשמל, האינסטלציה וכלי העבודה, למשל גם מוצרי חשמל קלים, ריהוט גן, שכפול מפתחות וכדומה. בנוסף, יש לבחון את ההסכמים עם הספקים ותנאי התשלום ולראות האם הקיימים אכן מביאים את התנאים הנכונים לעסק, גם ברמת העלויות וגם ברמת הכמויות ומדיניות החזרת מוצרים. כמו כן, צריך להחליט לגבי מגוון המוצרים בכל קטגוריה וקטגוריה, שכן השמיים הם הגבול מבחינת סוגי הפריטים והיצרניות.
כמו כן, צריך לטפל בבעיית התזרים המאפיינת חנויות כאלו, שכן הלקוחות העסקיים שהינם קבלנים משלמים בשוטף פלוס 150. ניהול תזרים מזומנים כזה מצריך ייעוץ עסקי של אדם בעל השכלה כלכלית הולמת.
מלבד זאת, יש לקבל החלטות לגבי כוח האדם בעסק ותפוקתו, מבצעים והנחות, תמחור רווחי ומקצועי של המוצרים בעסק, שירותים נלווים, שיתופי פעולה גם גורמים בענפים מקבילים, מענה לצעדים של מתחרים וכדומה. כל זאת כמובן, לצד הניהול השוטף ברמה הפיננסית, הניהולית והשיווקית, החל בדאגה למלאי וצרכי האחסון, דרך ביצוע הזמנות ומתן מענה ללקוחות, ועד לגבייה ועמידה בהתחייבויות כספיות.
על כן, מנהלי החנויות לסוגיהן מוצאים את עצמם תחת עומס, שלא מאפשר תמיד להתבונן על מכלול היבטי העסק ולקבל פרספקטיבה חדשה, להבין היכן קיימות בעיות ואיך מתקנים אותן, ובכלל – ליצור אסטרטגיה ברורה שתוביל את העסק קדימה בביטחון ובהדרגה. זאת, לצד עומס בזמן ובמטלות המביאים להזנחת סוגיות חשובות כמו הניהול הכלכלי, מה שמוביל לרווחיות נמוכה מהאפשרית, לבלגן פיננסי ולפעמים גם להפסדים. בכל הנקודות הללו ועוד רבות נוספות מסייע ייעוץ עסקי לטמבוריה וחומרי בניין.
מתחילים בבדיקה של העסק
תהליך ייעוץ עסקי לטמבוריה וחומרי בניין מבוסס על מספר שלבים עיקריים. הוא מתחיל בכך שהיועץ העסקי מבצע בדיקת עומק של העסק מכל היבטים – מוצרים ורווחיותם, כוח האדם, הסכמים עם ספקים, מיתוג ושיווק, מתחרים, הוצאות וכן הלאה. לאור הבדיקה יוכל היועץ להביא תמונת מצב עדכנית, מדויקת ומקיפה של הנעשה בעסק בכל הרמות, וביחד איתה תובנות והמלצות לשיפור. בד בבד, היועץ העסקי יתמקד בפן הפיננסי של העסק, שכן בתחילתו ובסופו של התהליך המטרה היא להגדיל רווחיות ואף להגדיל את המחזור. בין היתר, היועץ העסקי יסקור את הדוחות הפיננסים, את תמחור המוצרים, את עלויות האספקה והתקורות וכדומה. במידת הצורך, הוא גם יוציא דוחות משלו שהינם מובנים וברורים, מציגים את המצב הפיננסי בזמן אמת ובאופן המאפשר לקבל החלטות מושכלות.
השלב הבא – תוכנית עסקית לטמבוריה וחומרי בניין
השלב הבא הוא המרכז והעיקר של הייעוץ העסקי, ובו נכתבת התוכנית העסקית. מדובר בתוכנית שתלווה את בעל החנות לאורך כשנתיים ובה יוגדרו בצורה ברורה היעדים והמטרות שרוצים להשיג. התוכנית העסקית מושתתת על הנתונים שנמצאו בבדיקה של השלב הראשון, על התובנות והניסיון של היועץ העסקי, והיא תיתן מענה לבעיות ולנקודות התורפה שנמצאו באמצעות צעדים מוגדרים, ישימים וריאליים. כך למשל, התוכנית עשויה להתמקד בתמחור מחודש ומקצועי של חלק מהמוצרים, בבחירה של אפיקי פרסום ושיווק יותר אפקטיבי, בגיוס עוד עובדים או בצמצום כוח האדם, במשא ומתן מחודש עם ספקים וכן הלאה.
התוכנית העסקית תלווה כאמור את בעל העסק לאורך תקופה, והיא נכתבת בשיתוף פעולה מלא איתו ובגובה העיניים. היא תהווה עבורו מפה ומצפן האומרים היכן בדיוק עומד העסק, לאן הוא מכוון ומהם הצעדים הנדרשים על מנת להשיג את המטרות. בתוך כך, היועץ העסקי ילווה את בעל החנות ביישום התוכנית, יסייע להתגבר על מכשולים, לקבל החלטות ובמידת הצורך לבצע שינויים בתוכנית העסקית, בהתאם לשינויים במשק ובענף ולפי המצב בפועל לעומת הצפי של התוכנית המקורית.
עוד היבטים של ייעוץ עסקי לטמבוריה
מלבד האמור לעיל, ייעוץ עסקי לטמבוריה וחומרי בניין עשוי להתמקד בהיבטים רבים נוספים. לדוגמא, בהתאם לצורך ניתן לשים את הדגש על בחירת ערוצי שיווק ופרסום יותר אפקטיביים, כולל פרסום מפה לאוזן, שימוש במדיה הדיגיטלית וכדומה. כמו כן, היועץ העסקי מביא איתו ארגז כלים ניהולי עשיר, ובמידת הצורך יספק כלים המייעלים ומשפרים את סביבת העבודה, את התקשורת בעסק, את השירות ללקוחות, ואת התפתחותו האישית והמקצועית של בעל החנות.
לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.