כל בעל מאפיה יודע שהצלחה ושגשוג בתחום כה תחרותי אינה מובנת מאליה. ייעוץ עסקי למאפיה הניתן בשלבים שונים של חיי העסק יכול בהחלט לעזור בתכנונו וייצובו, בהשגת רווחיות טובה ואף בהגדלת המכירות.
ייעוץ עסקי למאפיה ניתן בשלבים שונים, למשל כאשר המאפיה טרם הוקמה ונמצאת בשלב המוקדם של תכנון, חזון ורעיון. כמו כן, הוא ניתן בתקופות בהן העסק סובל מרווחיות נמוכה או מתקופת דשדוש, ובכל מקרה הייעוץ מועיל למאפיות המעוניינות להגדיל את הרווחיות והמחזור. ישנה חשיבות לקבלת ייעוץ עסקי גם בנקודות ספציפיות כמו הכנסת מוצרים חדשים, הכנסת שותף ורכישת מתחרים, כניסה לזיכיון, ומעבר לכך הייעוץ מומלץ למאפיות קיימות בכל שלב ומצב על מנת להיות עם היד על הדופק ולהתוות את המהלכים לעתיד לבוא. לכן, כדאי ואף חשוב לקבל את הייעוץ בכל שנה או שנתיים לכל היותר.
על מנת לקבל את הייעוץ יש לפנות ליועץ עסקי שהינו בעל ניסיון רב בענף המזון בכלל ובתחום המאפיות בכלל. יועץ כזה שכבר סיפק שירותים למגוון מאפיות, מכיר היטב את הנעשה בעולם המאפיות ויכול לספק תובנות והמלצות שערכן לא יסולא בפז. כמובן שישנו יתרון גם ליועץ עסקי שיש לו ניסיון רב בניהול עסקים בשטח, ולכן מכיר את האילוצים, העומסים והמגבלות שעימם אתם מתמודדים. מכיוון שחלק נכבד של הייעוץ עוסק ומטרותיו נוגע בהיבטים פיננסיים, חשוב מאוד שתהיה ליועץ העסקי גם השכלה כלכלית אקדמית נרחבת.
כיצד מבוצע ייעוץ עסקי למאפיה פעילה
כאמור, הייעוץ העסקי יכול להינתן למאפיה עוד בשלבים הראשונים של ההקמה וההרצה, או למאפיות פעילות זה מכבר, וישנם קווי דמיון אך גם הבדלים משמעותיים בין הדגשים שיינתנו לכל יזם/בעל עסק קיים. בשורות הבאות נסביר על תהליך ייעוץ עסקי למאפיה קיימת, אותו כאמור כדאי לקבל בכל שנה עד שנתיים, וכן כאשר מתמודדים עם אתגרים כמו שינוי מהותי במוצרים, כניסה של מתחרה, פתיחת סניף חדש, רכישת זיכיון, שינוי מיקום של הסניף הקיים וכדומה. וכמובן, אם על העסק עוברת תקופת דשדוש וכשרוצים להגדיל רווחיות ומחזור.
להכיר את המאפייה
ייעוץ עסקי למאפיה קיימת מתחיל בסקירת עומק של העסק הנוגעת לכלל ההיבטים, כגון רמת הרווחיות של המוצרים השונים, הוצאות שוטפות ופוד קוסט, תחום השיווק והמכירות, התקשרויות עם ספקים, העובדים ומשכורותיהם, ועוד. בתוך כך מושם דגש מיוחד על המצב הפיננסי, אשר לעיתים קרובות במאפיות שרוי באי סדר או שהבעלים אינם מבינים אותו לאשורו. בין היתר נבדק האם ומדוע ישנם מוצרים יותר ופחות רווחיים, תזרים המזומנים, הדוחות הכלכליים, הלוואות והתחייבויות נוספות, ועוד.
לבנות תוכנית עסקית למאפיה
בשלב הבא עוברים ליצירת תוכנית עסקית אשר לוקחת את הנתונים שהתגלו בבדיקה המקדימה, מגדירה יעדים, מכוונת לפתרונות של בעיות ומתווה את הדרכים להשגת המטרות באופן סדור וברור. לדוגמא, התוכנית העסקית עשויה לכוון להקטנת הוצאות על ידי שינויים בכוח האדם, התקשרויות עם ספקים חדשים, העברת הסניף למיקום עם הוצאות קטנות יותר, וכן היא יכולה לכוון לאפיקי שיווק נכונים יותר, לשינויים בקונספט הקולינרי וכדומה. יש להדגיש כי מדובר בתוכנית המבוססת על נתונים מדויקים ועל ניסיון רב של היועץ העסקי, הלוקחת את המאפיה צעד אחר צעד באופן בטוח לעבר המטרות. כל זאת בשיתוף פעולה מלא ועבודה בגובה העיניים אתכם.
תחומים נוספים של ייעוץ עסקי למאפיות
מלבד האמור לעיל, ייעוץ עסקי למאפיה מתייחס להיבטים רבים נוספים. באופן מיוחד מושם הדגש על תחום המכירות והשיווק, לרבות המיתוג המבוקש של המאפיה, יעדי המכירות, שימוש בהנחות ומבצעים, שימוש במדיה הדיגיטלית ועוד. נדבך משמעותי נוסף הוא כל הקשור להתנהלות השוטפת במאפיה וכישורי הניהול. במידת הצורך היועץ העסקי יספק כלים המבוססים על ניסיונו העשיר, למשל בתחומי ניהול הזמן של בעלי העסק, מתן דוגמא אישית ומעורבות, האצלת סמכויות, העלאת המורל ומתן תמריצים לעובדים, ועוד.
לקביעת פגישת ייעוץ עסקי למאפיה ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו עכשיו בהודעה, טלפון או ווטסאפ