יש בעלי מינימרקטים שעוד חולמים בלילה על הימים הטובים, כאשר קהל הלקוחות השכונתי היה קבוע, התחרות מהמכולת השנייה לא רצינית ומוכרת, מגוון המוצרים אחיד למדי, והאווירה משפחתית וחברית. ואולם, התקופה הזו כבר חלפה מזמן והיום בעלי ומנהלי סופרים צריכים להתמודד עם מצב שונה לחלוטין, הכולל אתגרים לא פשוטים שלא כולם מצליחים לעמוד בהם. יחד עם זאת, באמצעות ייעוץ עסקי לסופרמרקט אפשר בהחלט להעלות את העסק על פסים יציבים, עם ראייה ריאלית ונכונה גם לטווח הארוך, תוך הגדלה של הרווחיות ואף של המחזור.
אין ספק שהשנים האחרונות הביאו לשינוי עמוק בענף, וכיום לצד העומס של הניהול השוטף צריכים בעלי סופרים להתמודד עם קשת רחבה של אתגרים ושאלות. לדוגמא, יש להתמודד עם רשתות גדולות שמסוגלות להציע מחירי רצפה לתקופות ארוכות בשביל למשוך את הלקוחות, להיות עם היד הדופק לגבי מוצרים זולים שמגיעים מאירופה ומהמזרח הרחוק, לבחון את הנושא של משלוחים והזמנות דרך האינטרנט, ולהכיר מוצרים ייחודיים שמדברים אל מגמות קולינריות חדשות. כל זאת כאמור, לצד ההתנהלות השוטפת מול הספקים, קבלת החלטות על הוזלות, הנחות ומבצעים, לבחון בשבע עיניים את המצב הפיננסי והתזרים, להיות מדויקים לחלוטין עם המלאי, ועוד.
אכן, מדובר במשימה קשה והסטטיסטיקה מראה, לצערנו, שרבים מקרב העסקים בתחום אינם צולחים את האתגרים. ואולם, ייעוץ עסקי למינימרקט בהחלט מסייע לענות על השאלות שלעיל, לפעול לפי תוכנית סדורה וברורה, להשיג רווחיות טובה יותר, להגדיל את מעגל הלקוחות, לשפר את ההתנהלות השוטפת, לדייק ולייצב את התמונה הפיננסית, ולעשות כל זאת גם בטווח הארוך.
ייעוץ עסקי לסופרמרקט – איך עובד הייעוץ?
ייעוץ עסקי לסופרמרקט מורכב ממספר שלבים סדורים. התכנים ישתנו בהתאם למאפיינים הייחודיים של כל עסק, אך באופן כללי מדובר בשלבים הבאים:
- דיאגנוזה של הסופר – היועץ העסקי מגיע אליכם וממבצע בחינה מעמיקה: ההתקשרויות שלכם עם ספקים, רווחיות המוצרים, דוחות כלכליים, עובדים ומשכורות, מצב המלאי, המתחרים שלכם, תזרים מזומנים, התנהלות כללית בשוטף, הלוואות והתחייבויות, שיווק ומכירות, ועוד הרשימה ארוכה. בסופה של הבדיקה אתם מקבלים תמונה מקיפה ואובייקטיבית של מצב העסק, עם הבנה של נקודות הכוח והחולשה שלו, ובדגש מיוחד על הבנת המצב הכלכלי. במידת הצורך גם תקבלו לידיכם דוחות כלכליים ספציפיים שבונה היועץ העסקי עבורכם, המקנים הבנה טובה יותר ומאפשרים קבלת החלטות מושכלות ונכונות.
- תוכנית עסקית – לאור הנתונים שנאספו בדיאגנוזה של העסק, בונה היועץ העסקי את התוכנית העסקית לסופר/מינימרקט. מדובר בתוכנית שלוקחת את הבעיות והאתגרים שזוהו בשלב הראשון ונותנת להם פתרונות ריאליים וישימים, עם הגדרות ברורות של יעדים ומטרות. כך לדוגמא, התוכנית עשויה לכוון למשא ומתן מחודש עם ספקים קיימים או פנייה לספקים חדשים, שינויים במצבת כוח האדם והיקפי המשרות, שינויים בהרכב המוצרים, שינויים באפיקי הפרסום והשיווק שלכם, וכן הלאה. יש לציין כי היועץ העסקי גם מלווה את יישום הצעדים לאורך תקופה ארוכה, תומך בכם ומסייע לקבל החלטות, ובמידת הצורך גם עוזר לבצע שינויים נדרשים בתוכנית.
- שיווק ומכירות – בדומה לתחום הפיננסי, במהלך ייעוץ עסקי לסופרמרקט מושם דגש מיוחד גם על תחום השיווק והמכירות. לא פעם שימוש נכון במבצעים והנחות, במועדון לקוחות והטבות שונות, ובכלי פרסום היוצרים מיתוג נכון – יכולים להעביר או להחזיר אליכם את הלקוחות מהמתחרים. ליועץ העסקי ניסיון רב בתחום זה וביכולתו גם לחבר אתכם במידת הצורך עם אנשי מקצוע מיומנים שבאמת משיגים תוצאות.
- כישורים ניהוליים – לעיתים נעלם מהעין כי רווחיותו של הסופר מושפעת רבות מכישורי הניהול של הבעלים. כישורים אלו מקרינים על מכלול ההתנהלות השוטפת, החל ברמת הסדר והארגון שעל המדפים ועד לשביעות הרצון של העובדים והאווירה במקום. לכן, במידת הצורך היועץ העסקי מעשיר אתכם בכלי ניהול חיוניים ואפקטיביים אשר ילוו אתכם עוד תקופה ארוכה, בין אם מדובר בניהול נכון של הזמן שלכם, מתן תמריצים לעובדים, האצלה נכונה של סמכויות, ועוד.
לקביעת פגישת ייעוץ עסקי לסופרמרקט/מינימרקט ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו עכשיו בהודעה, טלפון או ווטסאפ