איך בונים תוכנית עסקית כלכלית

מהי תוכנית עסקית ? תוכנית עסקית הינה תחזית רווח והפסד של העסק על בסיס חודשי , בד"כ שנה או שנתיים קדימה. השימושים של תוכנית כזאת הם מגוונים ובעיקר נועדו לבחון האם העסק יהיה רווחי ובכמה הוא רווחי. יש שימושים נוספים לתוכנית כזאת אך לא מרחיב במאמר זה. תוכנית עסקית נועדה גם לעסקים חדשים וגם לעסקים קיימים.

תוכנית עסקית יכולה לכלול גם סקירת השוק, המתחרים, אסטרטגיה שיווקית והיא בעצם מתארת את כל העתיד והתוכניות של העסק.

במאמר זה אתאר איך בונים תוכנית עסקית כלכלית שמתמקדת במספרים וברווחיות

איך בונים תוכנית עסקית כלכלית?

באקסל כמובן, לפי חודשים. בדף זה תוכלו להוריד תוכנית עסקית כלכלית שבניתי עבורכם.

את הפרמטרים יש לחלק ל – 2 .  הכנסות והוצאות.

צד ההכנסות : יכלול הכנסות בטוחות כמו צ'קים דחויים + צפי הכנסות שמבוסס על הערכה, יש להעריך עפ"י התקופה המקבילה אשתקד עם תיקונים רלוונטים או עפ"י עסקים דומים במידה וזה עסק חדש. לא לשכוח שכל המספרים הם ללא מע"מ

צד ההוצאות :  עפ"י סעיפי ההוצאות שיש לעסק לרבות : משכורות, שכ"ד, , עלות השירותים והמוצרים, פרסום ושווק, ביטוח לעסק, רואה חשבון, משפטיות ,ציוד , הוצ' מימון וכד' .ובעצם יש להכניס כל הוצאה שאתם צופים שתהיה לעסק. לא לשכוח שמשכורות תלויות במכירות כך שאם אתם צופים הגדלת הפעילות אזי יש כנראה צורך להגדיל את כמות המשכורות. יש לקחת בחשבון גם שכ"ד שתלוי לעיתים במחזור וכד'. לא לשכוח שצריך גם לשלם מס הכנסה על הרווח, וסעיף המס הוא סעיף הוצאה נוסף.

שורה תחתונה: היא בעצם הרווח מהפעילות והיא הפרמטר אותו אנחנו רוצים לבדוק

לאחר שסיימנו את התחזית שנה קדימה או שנתיים קדימה אנחנו בעצם יכולים לראות כמה העסק ירוויח בעתיד ומכאן להסיק את המסקנות הנדרשות לנו כגון :

האם העסק כדאי, האם הרווח מספיק ליזם ו/או האם הרווח מספיק לכמה שותפים?

האם העסק יכול להחזיר את ההלוואה העסקית שאני רוצה לקחת ?

כמה זמן יהיה החזר ההשקעה ?

מתי החודשים החלשים של העסק ואיך להתכונן אליהם תזרימית ?

ועוד..

בניית תוכנית עסקית אפשרית לכל אחד אך מומלץ לקחת יועץ עסקי-כלכלי מומחה על מנת שלא יהיו טעויות ושהתוכנית תהיה יסודית ומדויקת

 

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה

אולי יעניין אותך

איך הופכים מעסק קטן לעסק גדול? יישום אסטרטגיות מובילות רבים

הגדלת הרווחיות היא שאיפה בריאה וחשובה לכל עסק מכל תחום

על המשק הישראלי עוברת תקופה לא פשוטה, בדומה לשווקים אחרים

שיווק נכון הינו מרכיב חיוני, שלא אחת מכריע בין הצלחה

העסקים הקטנים במדינת ישראל מהווים מעל לתשעים אחוז מסך כל

אם בתקופה האחרונה נראה שהעסק קצת תקוע, ואינכם מצליחים למשש

רכישה של עסקים הינה שכיחה מאוד עקב מספר יתרונות בולטים,

כל בעל עסק מבין את חשיבותו של הפרסום, המהווה יסוד

בעלי עסקים מקבלים מדי שנה דו"ח רווח והפסד מרואה החשבון

כל עסק פועל על פי מודל כלכלי מסוים, המהווה את

שיווק ופרסום נמנים על יסודותיו החשובים ביותר של כל עסק.

קווים רבים מחברים בין כלכלת העסק והמשפחה, ולו מהסיבה שהמשכורת

לכל ידוע כי על ישראל עוברת תקופה של עליית מחירים

התמחור הינו מנגנון הפקת הרווחים העיקרי של כל עסק, ולכן

כידוע, שיווק של שירותי ומוצרי העסק הוא אבן יסוד לפעילות

פורטרט ירון לוי

ירון לוי

אודות הכותב

ירון לוי הינו כלכלן מומחה, יועץ עסקי והבעלים של חברת "לוי ייעוץ כלכלי ועסקי", בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. כותב מאמרים בנושאים של ייעוץ עסקי לגופי תקשורת מובילים ובעל ניסיון עשיר בעולם העסקי. ירון ליווה בהצלחה רבה מעל 1000 עסקים בישראל.

אין מה להתלבט
פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות

או להשאיר כמה פרטים וניצור קשר בהקדם

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader

השאירו לנו פרטים

ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם

רגע אחד יכול לשנות את העסק שלך

חבל לפספס
ההזדמנות במרחק קליק אחד לוואטסאפ