איך משפרים את המכירות בעסק?
תחום המכירות ותחום השיווק הולכים יד ביד מכיוון שמטרת השיווק היא למכור יותר כדי להרוויח יותר. שניהם מהווים בסיס חיוני לבנייתו, פעילותו ושגשוג של העסק. עסקים רבים אינם פועלים על פי תוכנית מסודרת ושיטת עבודה ולכן המכירות והשיווק אינם מביאים לתוצאות הרצויות. זה בדיוק מה שתוכלו להשיג בתהליך הייעוץ איתנו, כאשר אנו שמים דגש חזק על שיפור המכירות ומערך השיווק.
צפה בסרטון: איך להגדיל מכירות בעסק
שיפור המכירות בעסק בעזרת המומחים שלנו
כל עסק מכל תחום צריך להעמיד את שיפור המכירות כיעד חשוב המתפתח ומתקדם באופן מתמיד. על מנת להשיג את המטרה החשובה הזו אנו מלווים אתכם ומסייעים ביישום מספר צעדים מרכזיים.
1. נותנים לכם תמונה מדויקת
אנו מתחילים עם ניתוח יסודי ומקצועי של המצב הנוכחי של המכירות. לדוגמא: היקפי המכירות שיש היום, איך מוכרים ואיפה, מהי שיטת העבודה, תסריט שיחת המכירה, מהם אחוזי סגירה מסך הפניות, מחירי מכירה, רמת הרווחיות של המכירות, מכירה ממוצעת ללקוח, עלויות אנשי המכירות ועוד. התמונה שתתקבל תאפשר לנו להבין את הבעיות המרכזיות ואת דרכי הפעולה האפשריות, ואנו נספק המלצות ותובנות לשיפור. בהתאם לכך נבנה תוכנית עסקית עם יעדים ולוחות זמנים ברורים, ותחזית מכירות מקצועית. עם התוכנית הזאת אנו יוצאים לדרך של הגדלת המכירות באופן מסודר, להבדיל מיריות באפלה.
2. אין עוד עסק כמו שלכם
זה לא מספיק שאתם עושים טוב את הדברים. בשביל להגדיל מכירות צריך גם לספר עליכם בצורה נכונה ללקוחות. לכן אנו מסייעים לפצח את הבידול של העסק, לבנות את הסיפור שניתן לספר עליו, כך שהלקוחות יבינו שיש רק שירות, מוצר ועסק אחד כמוכם. בין היתר אנו בודקים את תפיסת הלקוחות היום, בעיות שהמוצרים שלכם פותרים עבור הלקוח, היבטים שמבדלים אתכם מהמתחרים כמו מחירים, חוויית קניה, מיקום ועוד. כמובן שאנו מדגישים את מה שמדבר אל ליבם של הלקוחות, תוך יצירת סיפור חיובי ונכון שמגדיל את הסיכוי לסגירת מכירות.
3. מחזקים את מערך המכירות
אנחנו נבנה עבורכם כלים מקצועיים להגדלת מכירות שיעשו הבדל גדול; בניית תסריטי מכירות אפקטיביים, אימון והדרכת אנשי המכירות, הגדרת יעדים ומטרות ברורות, וכן הלאה. גם נוודא שאנשי המכירות שלכם מכירים היטב את אסטרטגיית השיווק הכללית, מקבלים אימונים והדרכות, זוכים למשובים שמחזקים ומשפרים אותם, ובכלל – יודעים לנהל תהליכי מכירות באופן אפקטיבי עד סגירתם. בכל נקודה שנזהה בעיה או חיסרון במערך המכירות, נדע לתפור את המענה המתאים.
4. מקפיצים את המוטיבציה של אנשי המכירות בעסק
אם נגלה שהמורל של אנשי המכירות לא בשמיים, נדאג לבצע את ההתערבויות המתאימות. ייתכן שנמליץ על מעורבות של אנשי המכירות בבניית תוכנית עבודה שיווקית להגדלת, על צעדים שמחזקים את תחושת העצמאות, היוזמה וקבלת ההחלטות שלהם, נעזור בקביעת מסגרת יעדים כמותיים עם רמת אתגר מתאימה, נסביר לכם כיצד מספקים משובים אישיים ופומביים לחיזוק המוטיבציה, נעזור לפתח את גאוות היחידה של הצוות, נמליץ על תמריצים חומריים ורגשיים ועוד.
5. ליישם שיטות מכירה מתקדמות
אנחנו לא דוגלים בלמכור בזול אלא למכור ולהרוויח כמה שיותר. לפעמים ולפי תוכנית מסודרת נעשה מבצעים והנחות כאמצעי להגדלת המכירות, ונראה לכם איך משתמשים בכלי הזה באופן חכם בלי להגזים. בין היתר ניקח בחשבון את הרווחיות האמיתית של המוצרים, נבין האם רוצים להביא לקוחות חדשים ו/או לשמר לקוחות קיימים, מה עושים המתחרים שלכם, כיצד תשפיע ההנחה על מיתוג העסק, וכדומה. גם נבחן את התמחור של מוצרי ושירותי העסק, ובמידת הצורך נבצע תמחור מחודש, מקצועי ואפקטיבי.
6. גיוס אנשי מכירות תותחים
במידה ונחליט שצריך לגייס אנשי מכירות חדשים תוך הגדרת התפקיד, יעדים, תהליך ההכשרה ובתוך כך, נבנה את המשכורת של תותחי המכירות החדשים שלכם בהתאם לאחוזים מהמכירות ולפי מדרגות.
שיפור וחיזוק מערך השיווק בעסק
שיווק נכון ואפקטיבי הוא מרכיב חיוני בכל עסק, המבדיל לא פעם בין הצלחה לכישלון. גם כאן אנו מלווים אתכם ומסייעים לבצע את הצעדים הדרושים, תוך בניית אסטרטגיה שיווקית ברורה ויישום הצעדים הנגזרים ממנה בתוכנית שיווקית מדויקת הכוללת יעדים ותקציב. חשוב להבין שעם תוכנית זו מגיעים למשרד הפרסום והוא מוציא לפעול על בסיס התוכנית שבנינו עבורכם עם תקציב מדויק יעדים ברורים.
1. מכוונים אתכם אל המטרה –
בתור התחלה נגדיר את יעדי העל של השיווק, כמו הגדלת מכירות והכנסות, הגדלת חשיפה ומודעות לשירות או מוצר, הגעה לקהלים חדשים וכדומה. מכאן נמשיך להגדרת מטרות שיווקיות ספציפיות, אשר ישמשו גם למעקב אחר תוצאות התוכניות השיווקית, כמו חדירה לשוק חדש, שיפור מכירות של מוצר קיים, הפצת מוצר חדש וכדומה. את השגת המטרות נגדיר לפי לוח זמנים ונדאג שיהיו כמה שיותר יציבות, להבדיל מהחלפה תכופה שלהן.
2. לפעול חכם, נכון ומסודר –
על בסיס מחקר שוק והיכרות עם העסק שלכם, נבחר בין דרכי הפעולה השיווקיות על היתרונות, החסרונות, הפוטנציאל והסיכונים שלהן. נתעדף את האופציות הטובות ביותר לפי התאמה לפעילויות העסק ולמשאביו, לוחות זמנים, השוואה למתחרים, הבידול שלכם, התאמה לקהל היעד, מידת ההשקעה הנדרשת, פוטנציאל הרווחים והחשיפה, ועוד. לאחר שבחרנו את הדרך הטובה ביותר נפתח אותה לאסטרטגיה שלמה, הכוללת את המסרים והערכים המובילים, את התמחור, ערוצי השיווק וההפצה, הגורמים המבצעים, ועוד.
3. פלטפורמות שיווק שעושות את העבודה –
את ערוצי השיווק הספציפיים נבחר לפי קהל היעד, סוג המוצר, הגדרות התקציב והשוק בו העסק פועל. הדגש יושם על פלטפורמות שממקסמות את פוטנציאל השיווק והמכירות, וכמובן כאלו שניתן לבצע בהן מדידה של תועלת הפרסום לעומת ההשקעה. כידוע, ישנם ערוצי פרסום רבים כגון קידום של האתר בגוגל, קידום ממומן, פרסום ושיווק ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, יוטיוב, טיק טוק ועוד. זאת לצד אמצעים נוספים כמו מועדון לקוחות, ניוזלטרים וכיוצא בזאת. אנו נבדוק את כלל האפשרויות ונמליץ על הטובות והמשתלמות ביותר עבורכם.
4. קמפיין שיווק שמצליח –
ביחד נחליט על קו שיווק ופרסום מגובש המעביר את מסרי העסק ומתאים למדיניות השיווקית ולקהל היעד שלכם. למשל, אפשר ללכת על קמפיין מרשים וגדול היוצר הרבה רעש תקשורתי ומחייב אתכם לתת מענה לכמות לקוחות גדולה. מצד שני, נוכל ללכת על הפצה הדרגתית דרך רשתות חברתיות וערוצים נוספים, המובילה לאורך זמן לבניית תדמית של מותג מומלץ ואמין. שימו לב: מיתוג העסק הוא הרבה יותר מלוגו! מדובר במכלול הערכים המייצגים את העסק ומתאימים לקהלי היעד שלו, מבדלים אותו ממתחרים ומאפשרים לזהותו ולהזדהות עימו. מיתוג מוצלח לטווח ארוך ואנחנו פה בשביל לבנות את הדברים באופן מקצועי
5. מקסימום לקוחות במינימום עלויות –
אנו נכוון אתכם לדרכי שיווק אפקטיביות מאוד, בעלויות נמוכות עד אפסיות. למשל, נעזור לכם לבנות שיתופי פעולה עם עסקים בתחומים משיקים ודומים לשלכם. העיקרון הוא שהם מעבירים לכם לקוחות ואתם מעבירים בתמורה אחוז מוסכם מתוך מכירות. המומחים שלנו יסייעו באיתור ופנייה לעסקים רלוונטיים, ובבניית הצעה אטרקטיבית עבורם שתהיה כמובן רווחית עבורכם. בנוסף, נוכל להמליץ על דרכים רבות אחרות לשיפור המכירות והשיווק ללא עלויות.
6. בונים לכם תקציב שיווק מסודר –
בניית תקציב שיווק היא לא רק חיבור של כל ההוצאות על אפיקי הפרסום השונים. צריך לבצע הערכות מדויקות ככל הניתן של מכירות צפויות, להבין את האפקטיביות של ערוצי הפרסום השונים, ולבנות תקציב המאזן בין המטרות שהוצבו ובין יכולותיכם הכלכליות. אנו נבנה לכם תקציב שיווק מסודר וברור המתייחס בין היתר למצבו הכלכלי של העסק, ההוצאות וההכנסות הצפויות, מצב התזרים ועוד. בעסקים חדשים נבנה את התקציב ממש מההתחלה, ואילו בעסקים קיימים נתבסס על נתוני תקציבים מהעבר.
לסיכום
לאורך השנים סייענו למאות רבות של עסקים לחזק את המכירות ולשפר את מערכי השיווק שלהם. השילוב שבין ידע כלכלי נרחב, היכרות מעמיקה עם עולם השיווק העדכני, וניסיון רב מהשטח בעולם המכירות, עומד גם לרשותכם. לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.