תהליך הייעוץ העסקי מבוסס על מספר שלבים המתייחסים אל ההיבט הפיננסי, הניהולי והשיווקי. כיום יותר מאי פעם פתוחות בפני עסקים מכל סדר גודל אפשרות נרחבות לפרסום ושיווק, אשר חלק נכבד מהן מוצע במדיה הדיגיטלית. יחד עם זאת, דווקא ההיצע הנרחב מצריך התבוננות מעמיקה, הבנה ובחירה בערוצי השיווק הנכונים לעסק, אשר יובילו לאפקטיביות גבוהה, להגדלת המכירות והרווחיות. כדי להצליח בין כל אפשרויות השיווק והפרסום חשוב להיעזר ביועץ שיווק מומחה.
צפו בסרטון : איך להגדיל את המכירות העסק
מה זה אומר ייעוץ שיווק?
בשלב השיווקי של תהליך הייעוץ נוכל לסקור מגוון אפשרויות, כמו למשל נטוורקינג, שיתופי פעולה עם גורמים אחרים, וכדומה. יועץ השיווק מציג בפניכם את הנושא ואת תרומתו האפשרית לעסק, ועוזר לכם לתכנן את הצעדים המתבקשים, להתגבר על מחסומים ולהוציא אל הפועל.
בתוך כך, אחד הערוצים החשובים ביותר הינו השיווק הדיגיטלי שמחזיק מספר יתרונות מהותיים. ואולם, לפני שנעסוק בהם יש להבהיר את הטעות הרווחת בקרב בעלי עסקים, לפיה כל מה שצריך לעשות במדיה הדיגיטלית הוא להקים אתר. אין חולק על כך שהקמת אתר איכותי ורציני היא אבן יסוד לשיווק הדיגיטלי, אך בכך לא נגמר העניין. אכן, לאחר שהשקיעו מכספם ומרצם בהקמת אתר, מגלים אנשים רבים כי הוא אינו מביא לקוחות כפי שציפו. למעשה הוא לא מהווה יותר מ- "כרטיס ביקור" שאליו אפשר להפנות לקוחות כדי שיראו ש- "גם לנו יש אתר".
כדי שהאתר ונכסים אחרים ברשת יביאו לתוצאה אמיתית יש לבצע פעולות נוספות, כמו למשל קידום אורגני בגוגל, קמפיין ממומן בגוגל, הקמת דף פייסבוק עסקי, קמפיינים בפייסבוק, שימוש נכון באינסטגרם ובלינקדאין, ועוד. איננו אומרים שחובה להשתמש בכל האפשרויות הללו, אלא שיש לבחור מביניהן באופן מושכל ובוודאי שצריך לעשות יותר מאשר הקמת אתר. זאת, כמובן, אם אתם רוצים ליהנות מהיתרונות הרבים של המדיה הדיגיטלית.
מהי הבעייתיות של השיווק הדיגיטלי?
לפני שנדבר על כמה יתרונות של השיווק הדיגיטלי חשוב להבין גם את המורכבות ואף את הבעייתיות שלו. הבעיה הראשונה נובעת מההיצע הנרחב שקיים ומאינספור הגורמים שמציעים לכם הרים וגבעות. במקרים רבים התוצאות שהבטיחו מתגלות כפנטזיות עם שבועות, חודשים וסכומים בלתי מבוטלים שירדו לטמיון. יתר על כן, מכיוון שמדובר בתחום בו מרבית בעלי העסקים אינם מבינים כמעט דבר, קל מאוד להתפתות להצעות שאינן מתאימות לעסק, וקל מאוד ללכת לאיבוד בין המונחים והנתונים שמסתירים את העובדה ששום דבר לא זז. וגם אם כבר הצלחתם למצוא את המסלול שיותר מתאים לכם, לא פשוט למצוא בעלי מקצוע רציניים שיעשו את העבודה כמו שצריך. כבר פגשנו הרבה בעלי עסקים שירו בכל הכיוונים בבת אחת, אבל לא פגעו במטרה והתקוות נכזבו.
החשיבות של יועץ שיווק בבחירת אפיק שיווקי
לכן, בכל הקשור לשיווק בכלל, ולשיווק במדיה הדיגיטלית בפרט, תפקידו של היועץ העסקי הוא קודם כל להציב אתכם על קרקע מוצקה וברורה. היועץ השיווקי לא רק יציג בפניכם את האפשרויות הקיימות אלא גם יסביר לכם את משמעותן בטווח הקצר והארוך. לאור היכרותו עם העסק, חזונו, ערכיו, מוצריו, תקציבו ויעדיו, היועץ גם יכוון אתכם אל הפלטפורמות הכי נכונות שמתאימות באמת לצרכים שלכם. יתרה מכך, היועץ גם יוכל להפנות אתכם אל בעלי המקצוע הנכונים, לאור היכרות מעמיקה ורבת שנים עם הגורמים המובילים בתחומים אלו, בין אם מדובר בבנייה של אתר מאפס, התאמה למובייל, קידום אורגני, פעולות שיווקיות בפייסבוק וכדומה. בנוסף, היועץ יבנה עבורכם תקציב מאוזן ונכון המוקדש לפעולות השיווק הדיגיטלי, כשבמרבית המדיות הללו ניתן לייצר תוצאות בתקציב ידוע מראש ומוגבל בהתאם לצרכים שלכם.
ולא פחות חשוב: ייעוץ שיווקי הוא חלק מתהליך של ייעוץ עסקי, המגיע לאחר שלבים קודמים של היכרות עם העסק, איתור בעיות ותיקונן עם תוכנית עסקית המגדירה שינויים וצעדים מבוקשים. על כן, בהתאם לתוכנית העסקית שבנה ביחד אתכם, היועץ גם יוכל להגדיל את היעדים מבחינת הגעה לקהל יעד, חשיפה, מכירות ורווחים, כאשר אפיקי השיווק שנבחרו משרתים את המטרה הזו בצורה הטובה ביותר ולמעשה נובעים ממנה.
כמה מילים על היתרונות של ייעוץ שיווקי בדיגיטל
השיווק הדיגיטלי מאפשר לעסקים מכל סדר גודל ליהנות מחשיפה נרחבת, על ידי כך שהם מופיעים בתוצאות של מנועי חיפוש, ברשתות חברתיות, בפורומים ובלוגים, וכיוצא בזאת. החשיפה הזו אפשרית בסכומים נמוכים בהרבה לעומת מדיות אחרות, כמו הטלוויזיה, הרדיו או העיתונות הכתובה, אשר עלויותיהן אינן מתאימות לתקציבים של עסקים רבים. יתר על כן, מדובר בחשיפה הרבה יותר ממוקדת, ולכן הרבה יותר אפקטיבית, מפני שבניגוד לפרסום מודעה בעיתון אפשר לכוון אותה לקהל היעד הספציפי שלכם: נשים, גברים, בני נוער, ילדים, אימהות, תושבי המרכז, תושבי הדרום, אנשים הזקוקים לשירות או למוצר ספציפי, וכיוצא בזאת.
בתוך כך, המדיה הדיגיטלית גם מאפשרת לכם ליצור מעין יחסים אישיים עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים, על ידי כך שאתם מגיבים לפניות ולצרכים שלהם בזמן אמת. אתם גם יכולים להגיב בזמן אמת לצעדים של מתחרים, למשל לצאת בהנחות ובמבצעים על מוצר/שירות מסוים, בקמפיין שעולה לרשת במהירות רבה. ויש עוד יתרונות רבים לשיווק הדיגיטלי, כמו כלים מתקדמים למעקב אחרי ההצלחה וביצוע שינויים במידת הצורך, עליהם יוכל לספר לכם היועץ העסקי. יחד עם זאת, כפי שאמרנו הדבר צריך להיעשות באופן מקצועי ומושכל.
לסיכום
ייעוץ שיווקי עם היועצים המנוסים שלנו אינו מאפשר לכם להתפזר ולירות לכל הכיוונים, או לחילופין לקפוא על השמרים ולא לעשות דבר. לאור ההיכרות המצוינת עם העסק ועם האפשרויות הקיימות, אנו מתכננים אתכם את הפן השיווקי כך שיהיה ברור לחלוטין, אפקטיבי ורווחי, מתאים באמת לצרכים שלכם וגם מבוצע על ידי בעלי מקצוע טובים ורציניים.
לקביעת פגישת ייעוץ שיווקי ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו עכשיו בטלפון 035377088 או בווטסאפ או בהודעה.