המאמר נכתב בלשון נקבה אך הוא מיועד כמובן לנשים וגברים גם יחד.
כל מי שמנהלת גן ילדים יודעת שמדובר במשימה לא פשוטה מצד אחד, יש גידול מתמיד באוכלוסייה ואלו הן בשורות טובות. מצד שני, ישנה תחרות לא פשוטה מול גנים ורשתות גני ילדים הפועלים באותו האזור, ואשר שבכל שנה מוסיפים חידושים ונדבכים לשירותיהם. גם הלקוחות נעשים משנה לשנה מודעים יותר ותובעניים לגבי טיב השירות שהם מבקשים, ונכנסים מונחים הקשורים לגידול ילדים בעידן המודרני וה- "ניו-אייג'". בתוך כך, קיימים כמובן גם הכללים הנוקשים והפיקוח של משרד חינוך, הרשויות העירוניות וכדומה.
לא מדובר במשימה פשוטה ואחת הבעיות היא שבמרבית הגנים המנהלת היא גם גננת בעצמה. מדוע מדובר בבעיה? מפני שבקורסים וההכשרות לגננות לא בדיוק לימדו כיצד מנהלים גן מהפן הפיננסי, השיווקי והנעת העובדות, ומעבר לכך – גם גננת מעולה לא בהכרח מחזיקה כישורי ניהול מצוינים וראייה אסטרטגית – פיננסית נכונה. וכמובן, היא גם עסוקה מעל הראש בעיקר מקצועה שהוא הטיפול בילדים, ומן הסתם גם יש לה ילדים ומשפחה שתובעים את זמנה. ולכן חשוב להיעזר בייעוץ עסקי לגן ילדים.
אם כן אין להתפלא שרבים מגני הילדים אינם מנצלים את פוטנציאל הכלכלי הטמון בהם, ונאבקים באופן מתמיד על קיומם. בתוך כך, המנהלות מתלבטות בכל עת לגבי אפשרויות וצעדים הפתוחים בפניהן, אבל בלי מספיק זמן כדי לעצור ולתכנן אותם באופן שקול. כך למשל, האם כדאי לעבור עוד קורס והכשרה שיעלו את הרמת השירות של הגן ויפנו לפלח נוסף באוכלוסייה? האם כדאי שהגננת הראשית תעבור את הקורס או העוזרת? האם כדאי להכניס עוד עובדות וכיצד הדבר יביא לשיפור גם בפן הכלכלי? כיצד מתמחרים את שנת הלימוד כך שהגן ישגשג אך מבלי להרתיע את הלקוחות? האם לבצע שיפוץ או רכישת ריהוט חדש? וכן הלאה.
אלו רק חלק מהנושאים שאליהם נדרשות מנהלות הגנים ובהם מסייע ייעוץ עסקי לגני ילדים. אבל בואי נתחיל מההתחלה.
למנף את הנכסים של הגן
קודם כל, חשוב להבין שגן ילדים אינו רק מקום בטוח, חמים ותומך שבו הילדים גדלים. זהו גם עסק לכל דבר שבו את גדלה וצומחת מבחינה אישית, מקצועית וכלכלית. על כן, היועץ העסקי רואה את הגן כבעל נכסים מהותיים כמו החומרים והציוד, הניסיון והידע, ההכשרה של הגננות והעוזרות, המוניטין של הגן באזור ובשכונה, וכיצד ניתן למנף אותם.
מאחר שבתור מנהלת גן שהיא גם גננת, ברור שקשה לך לקבל בשוטף תמונה טובה על המתרחש, ואילו ייעוץ עסקי לגני ילדים נותן לך בדיוק את התמונה הזאת. זוהי תמונה שמקיפה את כלל הנושאים הניהוליים, הפיננסיים והשיווקיים של הגן, למשל רמת הרווחיות שלו, תמחור שנת הלימוד, הוצאות סבירות או גבוהות מדי, הבידול שלך אל מול גני ילדים אחרים, אפיקי השיווק הרלוונטיים עבורך, תזרים המזומנים, וכיוצא בזאת.
כמובן שאנו לא רק נותנים את התמונה אלא גם הצעות ותובנות לשיפור וייעול במגוון תחומים, אשר יביאו את הגן לשגשוג. חשוב לנו להדגיש שמדובר בעבודה משותפת שנעשית ביחד איתך, במהלכה את מקבלת ראייה חדשה של הפעילות העסקית בגן, תוך ניתוח של הרווחיות האמיתית וביצוע שינויים במידת הצורך.
מתחילים בהתחלה: ייעוץ עסקי בצורה נכונה לגני ילדים
כאשר מגיע ילד לגן בשנתו הראשונה את יודעת שמה שצריך לבנות הוא אמון. כך גם אנחנו יודעים שתהליך של ייעוץ עסקי לגני ילדים הוא לא "זבנג וגמרנו" אלא מצריך עבודה משותפת, ולכן גם אמון. כפי שאת מתבוננת ולומדת את הילדים החדשים שבגן, בתחילת התהליך גם אנו לומדים לעומק את הגן שלך כדי שנוכל ליישם בהדרגה את המסקנות. בסופו של דבר יש לנו מטרה ברורה: שהגן יהיה יותר רווחי, ולכן סביר להניח שיידרשו מספר שינויים בדפוסי ההתנהלות הנוכחיים. ומאחר שאנו יודעים שלא כל כך פשוט להשתנות, מתקיים תהליך הדרגתי של למידת הגן ומתן ייעוץ בשלבים סדורים, המוכיחים לך צעד אחר צעד שאנו יודעים מה אנו עושים.
ממה מורכב ייעוץ עסקי לגנים?
כאמור, ייעוץ עסקי לגני ילדים מורכב מכמה שלבים של עבודה משותפת ביחד איתך. אלו הם שלבים מסודרים שבנינו על סמך ניסיון עשיר, הן כמנהלים בשטח והן כיועצים, והם מובילים אותך באופן ברור ומדויק לעבר המטרה.
בשלב הראשון אנו בוחנים את מצב הגן מבחינה עסקית – פיננסית, ובו בדרך כלל מתגלה שהמנהלת לא ממש יודעת כמה היא מרוויחה. לבעיה זו יכולים להיות גורמים רבים, כמו אי הפרדה בין חשבון הבנק לחשבון האישי, תמחור שגוי של שנת הלימוד, חוסר התייחסות להחזרי הלוואות משנים קודמות, ניהול לקוי של תזרים המזומנים, היעדר הבנה כלכלית מספקת בשביל לקרוא את הדוחות של רואה החשבון, וכן הלאה. לכן אנו בוחנים לעומק את המצב הפיננסי של הגן ובמידת הצורך גם מוציאים דוחות כלכליים ברורים, שאותם באמת תביני ושיעזרו מעתה והלאה להתנהל בצורה אחראית ונכונה.
לצד הסקירה הכלכלית אנו בודקים עוד שורה ארוכה של היבטים הקשורים לגן, ובפרט את התחום השיווקי ואת התחום הניהולי. כך למשל, אנו בוחנים את המוניטין הקיים אל מול המיתוג הרצוי של הגן, את אפיקי השיווק הנכונים עבורך, ואת הצעדים שיעזרו להורי הילדים להבין שזהו המקום הטוב ביותר עבור ילדיהם. כמו כן, אנו בודקים את היעילות של התנהלות המנהלת, הגננת הראשית ושאר העובדות, כך שהזמנים שלהן יהיו הכי אפקטיביים מצד אחד, והכי טובים עבור הילדים מצד שני.
על קצה המזלג, אלו שלושת המרכיבים העיקריים של תהליך הייעוץ:
- תוכנית עסקית לגן – התוכנית העסקית היא מרכיב עיקרי בייעוץ המבוסס על הנתונים שנאספו בשלב הבדיקה על ידינו, הבעיות שזיהינו ודרכי פתרונן. זוהי תוכנית מסודרת ומאורגנת שמגדירה את המטרות והיעדים, ואת המהלכים הדרושים כדי להשיג אותם. היא יכולה לעסוק למשל בהגדלת או קיצוץ כוח אדם, בתמחור מחודש של השירות, שינוי בהיקף הפעילות של הגן, הפחתת פעילויות הכרוכות בהוצאות בלתי מוצדקות, וכן הלאה. את יישום התוכנית אנו מלווים לאורך זמן עם כלים שבוחנים את מידת הצלחתה ואת מידת הרווחיות של הגן. במידת הצורך נמליץ על ביצוע שינויים ובכל מקרה נעמוד לרשותך תמיד כדי לעזור ולייעץ.
- שיווק ופרסום – בתור גננת את בוודאי מודעת לחשיבותה של שביעות הרצון אצל ההורים. אכן, אחד ההיבטים המרכזיים בהצלחתו של גן היא המלצות ושמועות שעוברות מפה לאוזן אודות מידת הזמינות, התפקוד, הסבלנות וההיענות של המטפלות. לכן, נבחן ונמליץ על צעדים שיאפשרו לך לשדרג את המיתוג שלך בקרב ההורים, בין אם ברמה השוטפת ובין אם מדובר בכלים חשובים אחרים כמו הפייסבוק והאינסטגרם. בתוך כך, נמקד אותך בהיבטים שבאמת מייחדים ומבדלים את הגן שלך לעומת גנים אחרים, כדי לקבל את היתרון הכל כך חשוב מול מתחרים.
- ניהול הגן – לעיתים קרובות הבעיות של גני ילדים קשורות בקשיי ניהול ובקשיים בינאישיים בין העובדות, ולו בשל העובדה שמדובר במקצוע מאתגר ואפילו שוחק. לכן, מרכיב חשוב של ייעוץ עסקי לגני ילדים מתייחס גם לפן הניהולי, כאשר אנו מביאים כלים יעילים ובדוקים לשיפור ההתנהלות, החל בניהול הזמן שלך ועד להנעת העובדות בדרכים המעודדות מוטיבציה ומפחיתות תסכולים.
לקביעת פגישת ייעוץ עסקי לגני ילדים ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו אלינו עכשיו בהודעה, טלפון או ווטסאפ