מצד אחד, בשוק הריהוט בישראל תמיד קיים ביקוש שכן אנשים פרטיים, משרדים וארגונים תמיד יזדקקו לפריטי ריהוט כאלו ואחרים. מצד שני, מדובר בשוק שקיימת בו תנודתיות ואי ודאות גבוהה למדי, הנובעת בין היתר מהתחרות העזה, מכניסתם של שחקנים חדשים ובהם רשתות ענק בעלות מיתוג חזק ומוניטין רב, מחילופי האופנות עם השנים, מהאפשרות לייבא רכיבים ופריטים שלמים מארצות שבהן הייצור זול יותר, וכיוצא בזאת.
על כן, בעלי חנויות רהיטים חייבים להיות כל הזמן עם היד על הדופק באשר למתחרים החדשים, האפשרויות והמגמות, לקבל בשוטף החלטות בנוגע להכנסת פריטים ועיצובים חדשים לחנות, לתכנן את המהלכים בראייה קדימה, ולעשות כל זאת באופן נכון ותוך יידוע של הלקוחות הקבועים והפוטנציאליים.
ייעוץ עסקי לחנות רהיטים: לדעת לעבוד נכון
אז נכון שאנשים פרטיים, משרדים וחברות תמיד יצטרכו פריטי ריהוט, ולא פעם גם יהיו מוכנים להשקיע בעניין את מיטב כספם, אולם מבחינת בעל עסק בתחום אין זה מספיק "להבין" בריהוט על מנת שהחנות תצליח ותשגשג. כן, גם מי שיש לו ידע מצוין בתחום הטכני ומבקר בתערוכות ריהוט נחשבות באיטליה, לא בהכרח מחזיק ראייה אסטרטגית נכונה או כישורים מצוינים בתחום הפיננסי. לכן, לא פעם נפתחות חנויות רהיטים מבלי שבוצעה בדיקה הולמת של ההיתכנות הכלכלית, ומבלי שהוגדר היטב תחום הפעילות המרכזי כגון ריהוט ספציפי (לחדרי שינה, ילדים וכדומה), ריהוט בהרכבה עצמית, ריהוט בייבוא מחו"ל, ריהוט בהתאמה אישית מלאה, וכדומה. כלומר, לעיתים לא בוצעו הצעדים הנחוצים כדי להעניק לחנות בסיס איתן לפעילות, ואף אם הבסיס קיים – בהרבה חנויות רהיטים לא מצליחים למצות את פוטנציאל והן נאבקות בכל עת על לקוחות קיימים וחדשים.
בד בבד, בעלי החנות עסוקים תמיד באפשרויות הנפתחות ונסגרות, אולם נאלצים להתמודד עם עומד רב וקשת רחבה של משימות, ולכן אינם מבצעים את העצירה הנחוצה לקבלת פרספקטיבה רחבה ותכנון המהלכים לעתיד. כך למשל, האם רצוי ומשתלם לבצע עיצוב מחודש לחנות, האם להעלות או להוריד מחירים, האם להתחיל להתמקד יותר בריהוט ספציפי שבו נבנו ידע, ניסיון וקשרים, האם הגיעה העת להתרחב ואיך משיגים את המימון הדרוש, האם לצאת עם קמפיין במדיה הדיגיטלית ואיך הוא ייראה, האם כדאי להתחיל לייבא רהיטים מארצות המזרח בעלויות יותר נמוכות אך במידה מסוימת על חשבון האיכות ו/או המיתוג? אלו רק חלק מהשאלות שעליהן ייעוץ עסקי לחנות רהיטים עוזר לענות.
ייעוץ לחנות רהיטים נותן פרספקטיבה רחבה ומקצועית
לא פעם, בעלי חנויות רהיטים אינם מחזיקים בתמונה בהירה ומהימנה על המצב הכלכלי שלהם, למשל כי אין להם מספיק זמן כדי לטפל בהיבט הניהולי-כלכלי, כי הם מסתמכים יותר מדי על רואה החשבון, כי הם קשורים מדי ובאופן לא אובייקטיבי למה שקורה בחנות, או כי אין להם מספיק הבנה כלכלית. את התמונה הזאת בונה עבורם יועץ עסקי הסוקר את כלל מרכיבי החנות, לרבות התוכנית העסקית, היבטים של שיווק ופרסום, הדוחות הכלכליים, ניתוח רווחיות של כל הפריטים, בחינה עסקית של כל הנכסים השונים כמו מלאי ומוניטין, תמחור הפריטים השונים, התקשרויות עסקיות ותועלתן, וכדומה. היועץ העסקי לומד את ההיבטים הללו לעומקם ומוציא הצעות ותובנות המיועדות לכוון להתייעלות, שיפור והגדלת הרווח אשר יכולות למשל בהתנהלות השוטפת, יצירת שיתופי פעולה עסקיים, בשיפור יכולות הניהול, הגדלה או צמצום של מצבת כוח האדם, חידוד אפיקי השיווק ועוד.
תהליך סדור, ברור ומובנה בייעוץ לחנויות רהיטים
ייעוץ עסקי לחנות רהיטים הוא תהליך סדור המורכב ממספר שלבים, אותם מבצע היועץ העסקי עם הבעלים. תחילה היועץ העסקי מבצע כאמור למידת עומק של החנות, כאשר קיים דגש על הפן העסקי-פיננסי. לאור השכלתו הכלכלית הנרחבת וניסיונו הרב כמנהל עסקים בשטח ובייעוץ לעסקים הפועלים בתחום, היועץ עשוי להתייחס למגוון גורמים כגון בעיות רווחיות ומקורן, האם יש שוליים סבירים של רווח גולמי, תפעולי ונקי, מה מצב תזרים המזומנים, האם התמחור נכון, האם כלל ההוצאות סבירות ונחוצות, האם כל סוגי המוצרים רווחיים, וכדומה. עם כל הנתונים הללו ונוספים עובר היועץ, בשיתוף פעולה מלא עם בעלי החנות, לבנייתה של התוכנית העסקית.
בניית התוכנית העסקית מהווה במידה רבה את ליבו של הייעוץ. באופן כללי, בשלב זה אוספים את הנתונים שהגיעו משלב החקירה הראשונית וזיהוי של בעיות שונות, ומתארים את הפתרונות ההולמים ואת דרכי היישום הרצויות, תוך הגדרה ברורה של יעדים ומטרות. בין היתר, התוכנית עשויה להתוות צמצום או הגדלה של הפעילות, תמחור נכון ומקצועי של מוצרים, התמקדות בתחומים המרכזיים, הבולטים והייחודיים שמציעה החנות, מקורות המימון, התחום השיווקי ועוד. למעשה, ניתן להתייחס אל תוכנית עסקית כאל מצפן או מפה שלאורם החנות תתנהל מעתה והלאה לשנה – שנתיים הבאות, כאשר הבעלים יודעים בדיוק איפה היא עומדת, לאן היא מכוונת ואיך מביאים אותה לשם.
בשורה התחתונה, כמו תהליך הייעוץ בכללותו, מטרתה של התוכנית היא להביא להגדלה של הרווחים ואף להגדלת המחזור של החנות. ובד בבד עם בניית התוכנית העסקית, היועץ העסקי גם בונה ללקוח כלים מקצועיים שבאמצעותם יוכל להיות עם היד על הדופק בכל הנוגע להוצאות וההכנסות של החנות, למדידה נכונה ומדויקת של הרווחיות, ולבניית דפוסי התנהלות פיננסיים נכונים יותר.
במה עוד עוסק ייעוץ עסקי לחנות רהיטים
ייעוץ עסקי לחנות רהיטים עשוי לעסוק בעוד מגוון היבטים, ואחד הבולטים שבהם הוא הפן השיווקי המהווה את לחם חוקם של עסקים בעולם הריהוט. היועץ העסקי בוחן את הדרך שבה ניתן לייחד ולבדל את החנות לעומת מתחריה וכיצד הכי נכון לעשות זאת. כך לדוגמא, האם עדיף לקדם את המיתוג של ריהוט יוקרה או של מחירים עממיים, האם נעשה שימוש נכון ואפקטיבי באתר האינטרנט, בפייסבוק ובאינסטגרם, האם שילוט החוצות עושה את העבודה, וכדומה. בתוך כך, היועץ העסקי מספק המלצות על ערוצי השיווק והפרסום המיטביים, ואף מפנה את בעלי החנות אל בעלי מקצוע מיומנים בתחום.
תחום מרכזי נוסף שבו עוסק ייעוץ עסקי לחנות רהיטים הינו כישורי הניהול. כידוע, חנות רהיטים מורכבת משורה ארוכה של אנשים ובעלי תפקידים, ביניהם מנהלי מחסן ורכש, אנשי שיווק ומכירות, עובדי משרד, נהגים ומובילים, וכדומה. לעיתים התנהלות לא אפקטיבית של העובדים, ובראשם ההנהלה, פוגמת ברווחיות ובפעילות העסקית בכללותה, עם אווירה שאיננה נעימה, מטרות לא אחידות, כפל תפקידים, תקשורת ומוטיבציה לקויה וכן הלאה. לכן, היועץ העסקי שמחזיק בארגז כלים ניהולי עשיר, מספק במידת הצורך תובנות ואמצעים לשיפור ההתנהלות השוטפת בכלל, וכישורי הניהול בפרט. עזרה זו יכולה להתמקד למשל בניהול הזמן, בתמריצים לעובדים, העלאת המוטיבציה, האצלת סמכויות, תקשורת אפקטיבית וכדומה.
לקביעת פגישת ייעוץ עסקי לחנות רהיטים ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו עכשיו בהודעה, טלפון או ווטס אפ