כל יבואן מתחיל או ותיק יודע כי תחום הייבוא אינו סוגה בשושנים. מדובר בתחרות מתמדת מול שחקנים אחרים, חלק יבואנים רשמיים גדולים ומבוססים ואילו אחרים יבואנים מקבילים הרוכבים על ההצלחה של מותגים ותיקים. זהו תחום דינאמי המשתנה בכל עת ובפרט בעשורים האחרונים עם כניסתן של טכנולוגיות חדישות, הרחבת הקשרים הבינלאומיים, חוקים ותקנות הנכנסים לתוקף, הזדמנויות נהדרות ולעומתן מוצרים שיורדים מגדולתם באופן מהיר ומוחלפים על ידי אחרים. מלבד זאת, יבואנים הם צרכני אשראי גדולים, וככל שהם מתרחבים כך גם צרכי האשראי, מה שאומר שהאובליגו והמינוס גדלים כאן. הדבר נראה לפעמים מוזר: איך ייתכן שאני גדל ובאותו הזמן מעמיק את החובות? ננסה לענות על כל השאלות החשובות במאמר הבא.
למה חשוב להיעזר בשירותי ייעוץ עסקי ליבואנים?
בתוך מצב עניינים זה על היבואן לפעול ולקבל קשת רחבה של החלטות אסטרטגיות ושוטפות. כך לדוגמא, יש לבחון את הקשרים הקיימים עם הספקים ולחשוב על חלופות טובות יותר, לטפל בענייני שילוחים בים, באוויר וביבשה, להיות מעורים בענייני עמילות המכס, לדאוג לכל הקשור ללוגיסטיקה על מנת לייעל את ההליכים ולהביא לחיסכון. כמו כן, יש לבחון את ההזדמנויות החדשות והמוצרים החדשים, להיות עם היד על הדופק בכל הקשור לצעדי המתחרים, לשינויים במחירים שלהם ולקמפיינים פרסומיים שהם מוציאים, לבצע פיקוח ובקרה אודות טיב המוצרים, וכמובן לבדוק היכן ניתן לקצץ את עלויות האספקה והתפעול – בין אם בכוח האדם, בספקים, בשילוח ובשאר ההליכים.
אין פלא איפה, שרבים מהיבואנים מתקשים לדעת היכן בדיוק העסק עומד מבחינה פיננסית. יש כל כך הרבה חוטים שצריך לקשור ולפרום, היבטים בירוקרטים ועניינים לדאוג להם, עד שקשה למצוא את הזמן לטפל בהיבט הניהולי-פיננסי של העסק. יתר על כן, גם יבואן בעל חוש עסקי חד ויכולת להריח הזדמנויות, לא בהכרח מחזיק בכישורי ניהול מעולים. כך נוצר מצב שהעסק פחות או יותר מתנהל בסדר אבל ממש לא במידת הרווחיות האפשרית ולפעמים אפילו בהפסד. ייעוץ עסקי ליבואנים מסייע לכם בקשת רחבה של תחומים הקשורים לניהול העסק, כאשר המטרה המוצהרת שלו היא להגדיל את הרווחיות ואף את המחזור של חברתכם.
מהו תהליך ייעוץ עסקי ליבואנים?
ייעוץ עסקי ליבואנים מתחיל בכך שאנו מגיעים אליכם לעסק. אנו נפגשים אתכם ובוחנים שורה ארוכה של פרמטרים. תחילה נעסוק בכל הקשור לפן הכלכלי תוך בחינה של הדוחות הכלכליים השונים, זיהוי של מוצרים בעלי רווחיות טובה או לא טובה, גילוי של מקור הבעיה במוצר זה או אחר, השוואה של הביצועים שלכם אל מול יבואנים באותו התחום, וכיוצא בזאת. בתוך כך נבדוק את רמת ההבנה שלכם במצבו הפיננסי של העסק: האם אתם באמת יודעים מהו הרווח הגולמי, התפעולי והנקי שלכם? האם תזרים המזומנים שלכם מנוהל בצורה תקינה? האם אתם יודעים לקרוא את הדוחות של רואה החשבון? האם הדוחות האלו באמת מועילים ונותנים לכם את כל התמונה? במקרים רבים, התשובות לשאלות אלו אינן חיובית ולכן אנו עוזרים לכם לסדר ולארגן את הפן הפיננסי כבר ברמת ההבנה. לשם כך נוציא לכם דוחות שונים אשר יפרשו בפניכם תמונה מהימנה, אובייקטיבית ומדויקת של המצב הכלכלי, בזמן אמת ובאופן שבאמת יכול להועיל לכם.
לאור ניסיוננו עם יבואנים, לעיתים קרובות הבחינה הפיננסית של העסק מצביעה על נכסים ומאידך על בעיות שלא ידעו על קיומם. כך לדוגמא, היבואן אינו מנצל בצורה אופטימאלית את קשריו המסחריים עם גורמים בחו"ל, אינו מנצל באופן מיטבי את שמו הטוב של המותג, אינו מתמחר בצורה טובה את המוצרים השונים, וכיוצא בזאת. בנוסף, קיימות נקודות "עיוורות" המובילות לבזבוז מיותר של כספים, למשל דרכי שילוח חסכוניות יותר, כוח אדם שאינו מצדיק את עצמו, שווקים מקומיים שאינם מביאים רווחים טובים למרות ההשקעה בהם, תשלומים גבוהים מדי לספקים, וכדומה. את כל הבעיות האלו ואחרות אנו מאתרים בשלב הבדיקה הראשוני שבו אנו צוללים לעומק העסק על רבדיו השונים.
כאמור, אחת הנקודות שבהן אנו מטפלים היא המינוס והאובליגו שנוטים לגדול ככך שהיקף הפעילות גדל. אכן, יבואנים רבים תוהים כיצד ייתכן שהחובות מעמיקים בעוד העסק גדל, וגם בסוגיה זו נעסוק ונטפל.
תוכנית עסקית ליבואן
בעולם הדינאמי והמשתנה של הייבוא, אתם חייבים לעבוד עם תוכנית עסקית ברורה ומסודרת. בלי תוכנית עסקית אתם כמו ספינה שלוקחת את המוצרים שלכם על פני הים, אבל הקברניט לא יודע מהיכן יצא, להיכן הוא הולך ואיך להגיע לשם. התוכנית העסקית שאנו בונים עבורכם מסתמכת על הנתונים שנאספו בשלב הקודם ועל תמונת המצב של החברה. היא למעשה לוקחת את הבעיות שזיהינו ונותנת להן פתרונות באופן ניתן ליישום, כך שבצורה הדרגתית אתם מגדילים את הרווחיות ועוברים לדרך של צמיחה והתרחבות.
מדובר בתוכנית עסקית מסודרת, ברורה ומאורגנת המאפשרת לכם להתקדם באופן בטוח, צעד אחר צעד, לעבר המטרות שהוגדרו. כך לדוגמא, היא יכולה להתייחס לאיתור ספקים חדשים או הפחתת מחירים מספקים קיימים, שינוי חברת שילוח, שינוי בהיקף ובאופי המוצרים, מיתוג מחודש של מוצר מסוים, תמחור נכון ומקצועי של המוצרים, הרחבת או מיקוד החשיפה במדיה הדיגיטלית ובמדיות אחרות, הגדרת תפקידים טובה יותר של העוסקים במלאכה, וכדומה. את התוכנית אנו בונים ביחד אתכם על סמך שיתוף פעולה ומתוך היכרות מצוינת עם העסק, ובמידת הצורך אנו מסייעים בהתמודדות עם מכשולים שמקשים עליכם לצאת מאזור הנוחות. מעבר לכך, אנו לא מסיימים את עבודתנו עם התוכנית העסקית, אלא ממשיכים ללוות אתכם בעת יישומה תוך בחינת התוצאות בפועל מול הצפי, וביצוע התאמות ושינויים במידת הצורך.
מהו הפן השיווקי של הייעוץ ליבואנים?
כידוע, שיווק ופרסום מהווים מרכיב משמעותי ביותר בפעילותו של כל יבואן. על כן, ייעוץ עסקי ליבואנים מתמקד גם בתחום זה ומסייע לכם לבחור באפיקים הנכונים. לדוגמא, כיצד למתג מוצר חדש, כיצד למנף את המיתוג הקיים, כיצד לבדל את עצמכם ממתחרים באותו הענף, כיצד להשתמש בצורה נכונה במדיה הדיגיטלית, וכדומה. יש להדגיש כי בימינו קיים תפקיד משמעותי מאוד למדיה הדיגיטלית, המאפשרת ליבואנים מכל סדר גודל ליהנות מחשיפה מצוינת. יחד עם זאת, צריך לדעת להשתמש באופן מושכל ברשתות החברתיות, באתר האינטרנט, בחנויות המקוונות, בפייסבוק ובכלים האחרים, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. בתוך כך, נוכל להפנות אתכם אל אנשי המקצוע שיודעים לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר, בעלי הצלחות מוכחות ויכולת להתאים את הכלים השיווקיים לצרכים הספציפיים שלכם.
לסיכום, כלי ניהול ליבואנים
ייעוץ עסקי ליבואנים יכול לעסוק גם בכל הקשור לכלי ניהול, בין אם מדובר בעסק קטן או בסוכנות ייבוא גדולה וותיקה. היועצים שלנו מחזיקים בניסיון עשיר בתור מנהלים בשטח, וכיועצים לעסקי ייבוא וייצוא מתחומים שונים. על כן, ביכולתנו לזהות נקודות בעייתיות בניהול העסק ולספק כלים חשובים מתוך ארגז הכלים שלנו, בין אם מדובר ביכולת להוביל שינויים, בקרה ומעקב, הנעת עובדים, ניהול זמן ועוד קשת רחבה של נושאים.
לקביעת פגישת ייעוץ עסקי ליבואנים ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו עכשיו בהודעה, בטלפון 03-5377088 או ווטסאפ