כל אדם העוסק בתחום הטיפולי יודע שאין זה פשוט לבנות, לתחזק ולשמר על קאדר של מטופלים. דברים אלו נכונים בתחילת הדרך כאשר המטפל עושה את צעדיו הראשונים, אך גם לאחר מכן יש להמשיך בפעולות השומרות על זרם לקוחות קבוע. יתר על כן, אל מול המטפל עובדים מטפלים נוספים וחדשות לבקרים נפתחות עוד קליניקות ונכנסים לתחום אנשים חדשים, טובים ומוכשרים. חלקם אף מציעים שיטות טיפול חדשות מהתחומים האלטרנטיביים השונים, וכך נוצרת תחרות לא פשוטה.
על כן, מלבד ביצוע הטיפולים הלכה למעשה, המטפל נדרש להתמודד ולקדם אספקטים רבים כמו בעל עסק "רגיל", בין אם מדובר בשיווק ופרסום העסק ברשתות חברתיות, שיתופי פעולה עם קולגות, הרשמה לקורסים המלמדים שיטות התערבות חדשות, שיפור פני הקליניקה, הכנסת מטפל נוסף או הצטרפות למכון קיים, שינוי התמחור, בדיקת רווחיות העסק, התנהלות מול הבנק, מתן הנחות למקרים המצריכים זאת, וכדומה. אכן, מה שנראה כמקצוע המתחיל ונגמר בשעה הטיפולית, מתגלה כאתגר המצריך גם כישורי ניהול בלתי מבוטלים.
הבעיה היא שבמכללות, באוניברסיטאות ובמכונים למיניהם לא ממש מלמדים אותך כיצד לנהל קליניקה. ייתכן שאתה מטפל מעולה בתחום הרפואה הסינית, הרפלקסולוגיה, פסיכולוגיית גוף נפש וכן הלאה, אבל אין זה אומר שיש לך כישורי ניהול מעולים, ובוודאי לא הידע לעשות זאת נכון ולבנות קליניקה מצליחה ומשגשגת. לכך מתווסף כמובן הזמן הקצוב שלך שאתה מחלק בין הטיפולים עצמם, עבודה במסגרת ציבורית, ימי עיון, קורסים והשתלמויות, חיי המשפחה ועוד – מה שלא משאיר הרבה זמן לעיסוק בניהול אפקטיבי של הקליניקה.
אין פלא איפה, שרבים מקרב המטפלים מתקשים להתבסס בעולם הטיפול התחרותי, ולאחר מספר שנים כבר מתחילים לחפש אפיקי הכנסה חדשים. מצד שני, ישנם לא מעט אנשים שמצליחים לעשות זאת, ולאור הניסיון שלנו מי שמקבל ייעוץ עסקי יכול בהחלט לבסס קליניקה מצליחה, ולשפר את הביצועים של הקליניקה הקיימת.
אז איך ייעוץ עסקי יכול לעזור לך כמטפל?
בתחום הטיפול תמיד קיים חיכוך בין הרצון האלטרואיסטי לעזור לאנשים, אשר מהווה מניע מרכזי לבחירה במקצועות אלו, לבין הנושא הכספי שהוא מעט מביך, מפני שאתה ולא המטופל נמצא במרכז התמונה. ואולם, מבחינתו של יועץ עסקי החיכוך הזה אינו רלוונטי. הוא מסתכל עליך ועל הקליניקה שלך ורואה נכסים משמעותיים שאפשר למנף, כמו ההכשרה שעברת והידע שלך, הניסיון והמוניטין, שיטות הטיפול המיוחדות שאתה מציע, מיקום הקליניקה וחזותה, וכן הלאה.
מאחר שבתור המטפל אינך איש ניהול כמקצוע, לעיתים קשה להרים את הראש על מנת לקבל תמונה טובה של הנכסים האלו ועל מה שבאמת מתרחש. ייעוץ עסקי למטפלים נותן לך בדיוק את הפרספקטיבה הזאת, שעוברת על המרכיבים השונים כמו תמחור שעת טיפול, כמות לקוחות, התוכנית העסקית, שיווק ופרסום, וכיוצא בזאת.
בתוך כך, אנחנו בוחנים לעומק את הקליניקה שלך על מרכיביה השונים ומביאים תובנות והצעות עבור שיפור והתייעלות. כך לדוגמא, נבחן יציאה בקמפיין שיווק דיגיטלי בפייסבוק, גוגל, לינקדאין, האם יש צורך לשפר את יכולות הניהול שלך – ובאילו מובנים, ועוד מגוון תחומים נוספים. מדובר בעבודה שאנו עושים ביחד איתך אשר תיתן לך ראייה חדשה של הפעילות העסקית, תוך כדי הבנת הרווחיות האמיתית של עבודתך וביצוע שינויים במידת הצורך כדי שהקליניקה תצמח ותשגשג.
תהליך הליווי שלנו למטפלים
כאשר אתה מקבל מטופל, הפגישה הראשונה מוקדשת בדרך כלל לתשאול או "אינטייק" שבו נלמדת ההיסטוריה הרפואית, נבחנים הדופק והלשון, נערך תשאול אודות המצוקה הנפשית וכן הלאה – כל מטפל לפי תחומו. כך גם אנחנו מתחילים בדיאגנוזה מקיפה של פעילות הקליניקה, לומדים היכן נקודות הכוח והתורפה מבחינה עסקית, ולפיכך מכוונים אותך לשינויים המתחייבים. בתור מי שמטפל באנשים אתה בוודאי יודע שלא קל להשתנות, וחייב להיות אמון בסיסי במטפל. באותו האופן, אנו מבצעים תהליך הדרגתי כדי שתרכוש את האמון ביועץ שלנו, אשר יוכיח לך צעד אחר צעד שהוא באמת יודע על מה הוא מדבר.
אז כפי שאמרנו, בתחילה אנו סורקים אצת מצב הקליניקה מבחינה פיננסית – עסקית ומתייחסים לשורה ארוכה של היבטים, כמו בעיית רווחיות והיכן היא נמצאת, מצב תזרים המזומנים, האם התמחור נכון, האם אתה משתמש נכון באפיקי השיווק, וכדומה. עם הנתונים האלו ונוספים נעבור לשלבים החשובים של שיווק והגדלת המכירות, שיפור הניהול ובנייה שלך תוכנית עסקית.
חשיבותה של תוכנית עסקית למטפלים
ייתכן שתשאל את עצמך – "אני רק מטפל, אז למה לי תוכנית עסקית?". זו בדיוק הבעיה שמובילה מטפלים להתרוצץ ללא מנוחה וללא ודאות. התוכנית העסקית שאנו בונים עבורך היא למעשה המרכיב המרכזי של ייעוץ עסקי למטפלים. מטרתה היא להגדיר את היעדים של הקליניקה כפי שאנו גוזרים אותם מהנתונים שהתגלו בשלבים הקודמים. למעשה התוכנית מהווה כלי לתיקון הבעיות שהתגלו בבדיקות הראשונות והיא מתייחסת לתחומים שונים. כך למשל, היא עשויה להגדיר שינוי בתחומי טיפול שאינם מספיק רווחיים, לתמחר מחדש טיפול שלא תומחר כראוי, להגדיר שינויים בהיקף הפעילות של הקליניקה, להגדיר פנייה לקהלי יעד חדשים, ועוד.
חשוב להדגיש כי מדובר בתוכנית שאינה מבוססת על ניחושים, חלומות או אינטואיציות. זוהי תוכנית סדורה וברורה המבוססת על נתונים אמיתיים, היכרות מעמיקה שלנו עם התחום, וניסיון עשיר כמנהלים בשטח וכיועצים לאנשי טיפול ובעלי מקצועות חופשיים. התוכנית מגדירה את הצעדים הנדרשים ולוקחת אותך שלב אחרי שלב לעבר היעדים שהגדרנו ביחד איתך. היא מלווה גם בכלים מקצועיים שיאפשרו לך לעקוב אחרי ההוצאות וההכנסות של הקליניקה ואחרי מידת הרווחיות שלה, ויאפשרו לך להתנהל נכון יותר מבחינה פיננסית.
שיווק, מכירות וניהול עסק טיפולי
לאורך השנים פגשנו מטפלים שעושים עבודה נהדרת ולא נרתעים גם ממקרים מורכבים במיוחד. אבל כשהדברים מגיעים לשיווק ופרסום קופץ להם מול העיניים מחסום אדיר. לכן, חלק משמעותי מתהליך ייעוץ עסקי למטפלים כולל גם בחינה מעמיקה, הכוונה וכלים בכל הקשור לשיווק ופרסום העסק. אנו מביאים ניסיון רב בתחום זה, יודעים מה נכון ומה לא נכון בהתאם לפעילות הקליניקה, מביאים כלים לבחינת ההצלחה של הקמפיינים, ויודעים להפנות אותך לאנשי מקצוע איכותיים בתחום.
לצד נושא חשוב זה, ייעוץ עסקי למטפלים עוסק גם בפן הניהולי של הקליניקה, המהווה מבחינתנו עסק לכל דבר. המרכיבים של שלב זה משתנים בהתאם לאופי הקליניקה והיקף פעילותה, למשל אם היא של מטפל יחיד או משותפת למספר מטפלים, ולפיכך ניתן כלים אפקטיביים בתחומים שישפרו את ההתנהלות המשותפת.
ולבסוף, כפי שאתה לא עוזב את המטופלים שלך לפני שהיכולת לעזור הסתיימה, כך גם אנחנו נשארים איתך. לאחר שהתוכנית העסקית הושלמה אנו מלווים אותך על מנת לוודא שהיא מיושמת כהלכה, ממליצים על שינויים במידת הצורך, ועומדים לרשותך בכל עת כדי לתת סיוע והמלצות.
לקביעת פגישת ייעוץ עסקי למטפלים ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו עכשיו בהודעה, טלפון או ווטסאפ