סביר להניח שאף פעם לא פגשתם קולגה שסיפר כמה קל ופשוט לנהל מפעל מצליח במשק הישראלי. אכן, במדינה קטנה כמו ישראל ישנה תחרות משמעותית וגדולה בכל תחומי הייצור, ולכך מצטרפים המצב הביטחוני, חוסר הוודאות, התנודות במשק ובמטבע, פרויקטים רווחיים שהופכים למופסדים, וכמובן המורכבויות של ניהול מפעל על כל המשתמע מכך.
וגם כאשר נתונים המאקרו יחסית טובים, בהרבה מפעלים עולה השאלה מדוע אנו לא חלק מסיפור ההצלחה הישראלי. מדוע דווקא כאן קיימת הרגשת תקיעות ונתונים המראים על רווחיות נמוכה ואף חוסר רווחיות? אכן, למרות הניסיון והידע, הקשרים והנכסים, והרצון הטוב של אנשי הכספים במפעל – הפוטנציאל הכלכלי אינו ממומש.
כאן בדיוק נכנס לתמונה ייעוץ עסקי למפעל.
להגיע להצלחה פיננסית במפעל ולשמר אותה
ייעוץ עסקי למפעל עוזר לכם לצאת מהתקיעות ולעבור לצמיחה, רווחיות ושגשוג. על מנת להשיג את המטרה אנו מבצעים עבודה משותפת עמכם, כאשר היעד הראשון הוא לקבל היכרות טובה עם המפעל על מחלקותיו השונות ומידת יעילותן, תחומי הפעילות, התקשרויות עסקיות, רווחיות הפרויקטים והתוכניות העסקיות שלהם, הדוחות הכלכליים, מודל התמחור וכיוצא בזאת.
זוהי סקירה מפורטת שמעניקה לכם פרספקטיבה אובייקטיבית, מקצועית וחיצונית על מה שמתרחש במפעל מבחינה פיננסית ומבחינות אחרות. בשלב זה אנו גם מתחילים לדון על אפשרויות שונות, כמו שיפור בקרת האיכות, שיפור התקשורת שבין רצפת הייצור למחלקות השונות, בניית אסטרטגיה עסקית – פיננסית, אפיקי שיווק ופרסום, פיתוח עסקי, גיוס עובדים, שיפור יכולות הניהול, ועוד. מדובר בשלב השופך אור חדש על הפעילות העסקית של המפעל, מנתח אותה על פי סולם רווחיות אמיתית, ונותן את הבסיס לתנועה לעבר שינויים מתבקשים שיובילו לצמיחה, שגשוג והצלחה.
מטבע הדברים, שינויים אלו אינם מתרחשים ביום אחד וגם לא יכולים להתבסס על המלצות ועצות שנזרקות באוויר. להיפך, השינויים חייב להתבסס על תוכנית מסודרת וברורה שמגדירה את הצעדים המתבקשים להגדלת הרווחיות ואף הגדלת המחזור. אנו בונים עבורכם תוכנית המבוססת על היכרות מעמיקה עם נכסי ומחלקות המפעל, פעילותו העסקית, בעיות הרווחיות שאיתרנו, המתחרים, השוק המקומי והבינלאומי בו המפעל פועל, השאיפות והחזון לעתיד. מדובר בתוכנית המגדירה יעדים ומטרות וכן את הדרך להגיע אליהם, תוך מתן פתרונות לבעיות שגילינו: למשל שינוי בפרויקטים שאינם רווחיים, בניית תוכניות עסקיות נכונות לפרויקטים עתידיים, תמחור מחודש של מוצרי המפעל, הגדלת/הקטנת מצבת כוח האדם, שינוי בהיקף ואופי הפעילות של מחלקות מסוימות, וכדומה.
במידת הצורך, היועצים שלנו גם בונים עבורכם כלים טובים יותר למעקב אחרי הכנסות והוצאות המפעל, אשר יאפשרו מדידה נכונה ומדויקת יותר של הרווחיות ויתרמו להתנהלות כלכלית מיטבית.
בניית תכנית שיווק, פרסום ומכירות במפעל
עוד מרכיב חשוב של ייעוץ עסקי למפעל הוא פיתוח שיווקי ועסקי לזיהוי של ההזדמנויות התפתחות, שיכולות לשפר את רווחיותו. לשם כך אנו בונים גם תוכנית שיווקית העוסקת בין היתר בדרכי הפרסום הטובות והנכונות ביותר עבור המפעל בהתאם לשוק המסוים וקהלי היעד, אפיקי הפרסום הדיגיטליים, שיתופי פעולה, נטוורקינג, וכיוצא בזאת. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שהיועצים העסקיים שלנו מביאים למפעל הרבה יותר מאשר מידע שיווקי ופיננסי. הם מעניקים לכם ארגז כלים עשיר המתבסס על ניסיון רב בניהול עסקים בשטח, על קשרים ענפים ולמידה מתמדת מבעלי מקצוע שונים, על תובנות חשובות שנרכשו לאורך השנים, ועל ניסיון בייעוץ למפעלים ממגוון ענפי התעשייה. את כל אלו אנו מעמידים לרשותכם לצורך השיפור בתחומים התפעוליים, הלוגיסטיים והשיווקים, וכדי לאפשר זיהוי של הזדמנויות להתפתחות עם פוטנציאל אמיתי לזינוק ברווחי המפעל.
כך לדוגמא, הערך המוסף של ייעוץ עסקי למפעל מתבטא גם בשיפור כישורי הניהול, החל במנהלי המשמרות ועד להנהלה הבכירה. מדובר בכלים רבים המשפרים את ניהול הזמן של המנהל עצמו ושל המחלקות הפועלות תחתיו, את הנעת העובדים ומתן תמריצים להגברת התפוקה, את התקשורת בין המנהל לעובדים, את האצלת הסמכויות, קבלת ההחלטות ועוד. בנוסף, היועצים שלנו עומדים לרשותכם לכל אורך הדרך עם כלים, תובנות והמלצות לגבי יישום התוכנית ועזרה בהתלבטויות ואתגרים העולים מעת לעת.
במילים אחרות, אנו לא מסיימים את מלאכתנו בתוכנית העסקית או במתן המלצות, ואיננו נעלמים אחרי שהתוכנית מוגשת לידיכם. להיפך, אנו ממשיכים ללוות ולוודא שהספינה נעה בכיוון הנכון, ונעזרים בכלים פיננסיים ואחרים שייצרנו עבורכם כדי להשוות את הביצועים לדוחות, ואת התוצרים מול תוכנית העבודה. כך אנו שומרים את המפעל מכוונן אל היעדים הנכונים ומאפשרים לו להגיב לשינויים בזמן.
לקביעת פגישת ייעוץ עסקי למפעלים ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו עכשיו בהודעה, טלפון או ווטסאפ