כל העוסק בתחום רפואת השיניים יודע שהתחרות לא פשוטה, הן מול קופות החולים והן בין הקליניקות לבין עצמן. יתר על כן, אל תחום זה נכנסים באופן תדיר חידושים ושיפורים טכנולוגיים המאפשרים להציע טיפולים יעילים, מהירים, מדויקים ואסתטיים יותר – ויש לדעת כיצד לשלבם במרפאה, לתמחר ולשווק אותם בצורה שתוביל לשגשוג.
הבעיה היא, שבחלק גדול ממרפאות השיניים המנהל בפועל הוא רופא בעצמו, בין אם מדובר בקליניקה קטנה או במרפאה גדולה המעסיקה מספר רופאים ומומחים. מדוע זו בעיה? מפני שגם רופא שיניים מעולה אינו בהכרח בעל כישורי ניהול מעולים וראייה פיננסית – אסטרטגית נכונה. מלבד זאת, הוא עסוק כמובן בעיקר מקצועו שהוא טיפולי השיניים עצמם, ולכך מצטרפים הכנסים, ההשתלמויות, הקורסים וכן הלאה.
אין פלא איפה שמרפאות שיניים רבות אינן מנצלות את הפוטנציאל הכלכלי שלהן, נאבקות באופן די סיזיפי על לקוחות חדשים, ובעליהן מתלבטים בכל עת לגבי האפשרויות הפתוחות בפניהם, ללא זמן מספיק על מנת לעצור ולתכנן באופן שקול את המהלכים.
כך לדוגמא, האם כדאי לעבור השתלמות והסמכה בתחום הלייזר הדנטאלי ולרכוש עבור המרפאה מכשירים יקרים למדי? מהיכן יושג המימון? כיצד יתומחרו טיפולי החניכיים בלייזר? דוגמא נוספת: בשנים האחרונות לא מעט רופאי שיניים בוחרים לעבור קורסים בתחום אסתטיקת הפנים ובפרט מדובר בהזרקות של חומצה היאלורונית ובוטוליניום טוקסין. האם כדאי לפנות לכיוון הזה? כיצד הוא ישתלם למרפאה? האם עדיף שהרופא עצמו יתחיל להשתתף בקורסים הרלוונטיים (עם העלויות הכרוכות בכך), או שמא כדאי להכניס רופא נוסף ואפילו שותף?
אלו רק מקצת השאלות שעליהן עונה ובהן מסייע ייעוץ עסקי למרפאת שיניים. אבל בואו נתחיל בהתחלה.
מינוף הנתונים הקיימים להצלחת מרפאת השיניים
מזווית ההסתכלות העסקית, מרפאת שיניים היא עסק לכל דבר ומכאן שקיימים בה נכסים משמעותיים כגון הציוד, החומרים, הניסיון, ההכשרה של הרופאים וכן הלאה. מכיוון שהרופא עסוק מאוד ואינו איש ניהול במקצועו קשה לו "להרים את הראש" ולקבל פרספקטיבה רחבה על המתרחש במרפאה. ייעוץ עסקי למרפאת שיניים נותן בדיוק את נקודת המבט הזו שעוברת עם הבעלים על מרכיבי העסק השונים, כגון שיווק, הגדלת המחזור, תמחור הטיפולים, רווחיות השירותים השונים, התוכנית העסקית, התקשרויות עם מעבדה וספקים וכיוצא בזאת. בתוך כך, אנשי המקצוע לומדים לעומק את המרפאה על היבטיה השונים ומביאים הצעות ותובנות המכוונות להתייעלות ושיפור בתחום נוספים. כך למשל, אנו בוחנים את הכדאיות של גיוס רופאים חדשים, מזכירה רפואית או שיננית, תורמים לפיתוח העסקי והאסטרטגי, מציעים אפיקי שיווק יעילים, ממוקדים ונכונים יותר עבור המרפאה, ומביאים תובנות לשיפור יכולות הניהול.
מדובר בעבודה משותפת ביחד עם בעלי המרפאה אשר נותנת ראייה חדש של הפעילות העסקית, תוך ניתוח הרווחיות האמיתית וביצוע שינויים מתחייבים על מנת שהמרפאה תצמח ותשגשג.
תהליך ליווי מרפאת השיניים – יוצרים אמון ומתקדמים לעבר המטרה
יש להבין כי ליווי עסקי אינו עניין של "זבנג" וגמרנו. מטאפורה טובה לכך מהווה תהליך שיקום הפה שבו מבצעים פגישה מקדימה, בדיקות וצילומים, לוקחים מידות, מכינים סדים וכתרים, מבצעים את הטיפול עצמו, ממתינים להתאחות ולצמיחת העצם, מבצעים מעקב אחר המטופל, מיישמים כתרים קבועים, מבצעים ציפויי
חרסינה ופעולות אסתטיות אחרות, וכן הלאה. ניתן להבין כי אין זו "השתלת שיניים ביום אחד" – כפי שמבטיחים פרסומים נפוצים כיום באמצעי התקשורת.
ליווי עסקי למרפאת שיניים הוא תהליך שנפרש על פני תקופה, ובראשיתה היועץ שלנו לומד את הפעילות המתקיימת. ממש בדומה לטיפול רפואי, גם כאן המטרה הראשונית היא ללמוד על מנת שנוכל ליישם, ובתוך כך ניצור אמון שיהווה בסיס לפעילות המשותפת. הרי בסופו של דבר המטרה שלנו היא שהמרפאה תהיה יותר רווחית, ולשם כך סביר להניח שיידרשו שינויים בדפוסים הנוכחיים. נכון, אין זה פשוט להשתנות ובמיוחד אם אחרים מייעצים לכם מבחוץ. כדי שהדבר יתאפשר עליכם לרכוש אמון ביועץ שלנו בתהליך הדרגתי, אשר יוכיח לכם שלב אחר שלב שאנו באמת יודעים על מה אנחנו מדברים.
הלכה למעשה – ממה מורכב ייעוץ העסקי למרפאות שיניים
כפי שאמרנו, ייעוץ עסקי למרפאת שיניים מורכב ממספר שלבים הנפרשים על פני תקופה של עבודה משותפת. מדובר בשלבים סדורים וברורים שנבנו לאור ניסיון רב. ממש כמו בטיפול שיניים מתקדם של ימינו, התהליך אינו מבוסס על אינטואיציה, תחושות בטן או ניחושים מושכלים, אלא על התקדמות הדרגתית, סדורה וברורה לעבר המטרה.
בשלב הראשון היועץ שלנו סורק את מצב המרפאה מבחינה עסקית – פיננסית תוך התייחסות לשורה ארוכה של פרמטרים, כגון מצב תזרים המזומנים, האם ישנה בעיית רווחיות והיכן בדיוק היא נמצאת? האם כל סוגי הטיפולים רווחיים? האם התמחור נכון? האם יש שוליים סבירים של רווח גולמי, תפעולי ונקי – וכן הלאה. לאחר שמצויים בידינו הנתונים האלו ונוספים אנו עוברים לשלב החשוב של שיווק והגדלת המכירות, שלב הבא הינו שיפור הניהול הכולל ולבסוף בניית תוכניות עסקית.
בניית תוכנית עסקית היא המרכיב המרכזי של השלב הסופי בייעוץ. המטרה של תוכנית עסקית פיננסית היא להגדיר את היעדים ומטרות המרפאה, כפי שניתן לגזור אותם מהנתונים שגילינו בשלבים הקודמים. למעשה, אפשר להתייחס אל התוכנית כאל "טיפול מתקן" לאחר שהתערבות רפואית ראשונה לא הביאה לתוצאות המקוות. כעת נדרש ניתוח או טיפול נוסף על כל המשתמע מכך. במילים פשוטות, התוכנית היא אמצעי לתיקון הבעיות שגילינו בבדיקות המקדימות, ובה מתייחסים למגוון היבטים. למשל, מגדירים שינויים בתחומי טיפול שאינם רווחיים מספיק או בכלל, מתמחרים מחדש טיפולים שלא תומחרו כראוי, מגדירים שינויים בהיקף הפעילות של מחלקות במרפאה, וכן הלאה.
יש לציין כי בשלב זו גם נבנים כלים מקצועיים למעקב אחרי הוצאות והכנסות המרפאה, למדידת רווחיותה בצורה מדויקת ונכונה, ולבניית דפוסי התנהלות נכונים יותר מהבחינה הפיננסית.
בשלב השני אנו מתמקדים בפיתוח עסקי ושיווקי המאפשרים לזהות הזדמנויות להתפתחות, אשר יקפיצו את רווחיות העסק. לשם כך אנו בונים תוכנית שיווקית המתייחסת גם אל דרכי הפרסום היעילות ביותר, בהתאם לקהלי היעד של המרפאה.
בייעוץ עסקי למרפאות שיניים אתם "הפציינטים" שלנו
לאור ניסיוננו בליווי מרפאות וקליניקות אנו יודעים כי בעליהן מתקשים למצוא את הזמן ללמידת הפן הניהולי ולהתפתחות עסקית, אך הדבר בהחלט אפשרי. תפקידנו הוא לסייע לכם להתפתח גם כמנהלי עסקים, החל בניהול הזמן, הימנעות מטעויות, גיוס עזרה בזמן ובמצב הנכון, ניהול המרפאה בביטחון, ועד להגדלה מתמדת של ההצלחה העסקית.
אמנם איננו עוסקים ברפואה, אך בדומה לרופא אנו פועלים מתוך שליחות ומחויבות לשלום הלקוח. לכל אורך הדרך אנו בודקים ומוודאים שהמרפאה מתפתחת וצועדת בכיוון הנכון, למשל על ידי השוואת ביצועיה הפיננסיים עם הדוחות הכלכליים הקודמים, ואת התוצרת ביחס לתוכנית העבודה שגזרנו מן התוכנית העסקית. כך נשמרים המיקוד והכיוון אל המטרות הנכונות, ומצד שני – במידת הצורך מוגדרים שינויים נכונים בזמן.
אז למה דווקא איתנו?
בשורה התחתונה, כמו שרפואת שיניים היא המומחיות שלכם, כך ייעוץ עסקי הוא המומחיות שלנו. הנתונים שבידינו מורים כי הייעוץ מעניק דרך בטוחה אפקטיבית להקניית כלים ריאליים, המסוגלים להתמודד עם כל בעיה וקושי שבפניהם עומדת המרפאה. אנו מעסיקים צוות יועצים מהמובילים בתחומם בארץ, אשר ליוו בהצלחה רבה מאות עסקים וסייעו להם להפוך לרווחיים. התנהלות פיננסית חכמה ונכונה היא הבסיס לקבלת תוצאות כלכליות מצוינות, ואנו בטוחים שגם אתכם נוכל להביא לרווחיות טובה מאי פעם.
בתוך כך, אנו מביאים ניסיון עשיר ונרחב ההולך הרבה מעבר לידע הפיננסי או השיווקי, ומעמידים לרשות בעלי המרפאה ארגז כלים יעיל ואפקטיבי. מדובר בניסיון שנרכש לאורך שנים רבות של ליווי עסקים מכל מגזרי המשק, לרבות מהמגזר הרפואי, ותובנות חשובות שצברנו לאור התנסויות בשטח ולמידה מתמדת.
לסיכום
לייעוץ עסקי למרפאת שיניים חשוב להיעזר ביועץ עסקי מומחה שצבר כלים רבים לאורך שנות הניסיון שלו. הכלים האלו עומדים לרשות הלקוח על מנת שיוכל לשפר את התנהלות המרפאה בתחום השיווקי, התפעולי והלוגיסטי, ולאפשר לה לקפוץ מדרגה ברמת הרווחיות.
בשאלות אודות ייעוץ עסקי לרופאי שיניים ולקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו עכשיו בהודעה, בטלפון 03-5377088 או ווטסאפ.