כל מי שעובד בענף הביטוח יודע שהתחום עובר ימים לא פשוטים. סוכני ביטוח וסוכנויות רבות נאבקים ביניהם ועם הגופים הגדולים על לקוחות, והתחרות רצינית מאוד. מלבד העובדה שהעבודה היומיומית והתחרות יכולים להיות מתישים, מדובר בתחום אשר בו בכל שנה נכנסים שינויים מהותיים, ויש לקבל החלטות משמעותיות ולהשתנות עם הזמנים.
אכן, הצלחה עסקית בעולם הביטוח אינה מובן מאליה, ודברים אלו נכונים היום יותר מתמיד. הרפורמות החדשות שנכנסות חדשות לבקרים, המגבלות והאילוצים החדשים, השינויים בפוליסות הרווחיות יותר או פחות, שחיקת העמלות של הסוכנים, הרגולציה שהולכת ומתהדקת – כל אלו יוצרים מעמסה בלתי מבוטלת הן מהפן התפעולי והן מהפן הכלכלי, ויש ללמוד לשחות בין הגלים. בתוך כך, יש לדאוג לכל הפרמטרים השוטפים כגון התנהלות מול חברות הביטוח ומול לקוחות גדולים וקטנים, משימות שיווק המבוססות כיום יותר ויותר על מדיה דיגיטלית ורשתות חברתיות, ענייני כוח אדם בסוכנויות, ועוד. אין פלא אם כן, שרבים מסוכני הביטוח ובעלי הסוכנויות מתקשים למצוא את הזמן הראוי לניהול פיננסי, והתוצאות לא מאחרות לבוא.
יתר על כן, גם סוכן המכיר היטב את עולם הביטוח ועובד בו מזה זמן, וגם אדם בעל תודעת שירות איכותית וכישורי מכירה טובים, לא מחזיק בהכרח בכישורים מעולים בכל הקשור לניהול עסק מבחינה כלכלית ופיננסית, ואינו מסוגל תמיד לתת מענה לסוגיות בטווחים קצרים וארוכים. לא פעם אנו נתקלים בסוכני ביטוח המסוגלים לחשב בצורה מדויקת מאוד את מרכיבי הפרמיות והעמלות לאורך השנים, אך כאשר הדברים מגיעים לניהול העסק המצב משתנה. כך לדוגמא, ישנן סוכנויות ביטוח שמסתמכות יתר על המידה על הדוחות של רואה החשבון שלהם. בעליהם אינם מבינים כי הדוחות האלו עלולים להטעות, אינם משקפים את מלוא מצבו הפיננסי של העסק, אינם מתייחסים למצבו העדכני נכון להיום, ולעיתים גם לא מובנים בצורה נכונה על ידי מי שקורא אותם. כל זאת בהנחה שיש בכלל זמן להעמיק בקריאת הדוחות – מה שלא תמיד מתבצע. כך נוצר מצב מוזר, בו עסק הדואג לרווחתם הכלכלית של המבוטחים נאלץ להתמודד בעצמו עם חוסר וודאות וחוסר סדר ברמה הפיננסית. אלו משליכים כמובן גם על האופן שבו פוגש הסוכן את הלקוח ועל כמות ואיכות המכירות שהוא מצליח לסגור.
ייעוץ עסקי עוזר לך להצליח בענף הביטוח
ואולם, יש גם בשורות טובות שחשוב לשמוע. הבשורות הן שבאמצעות ייעוץ עסקי ניתן בהחלט לקחת את העסק לכיוון של הגדלת הרווחיות והגדלת המחזור. מדובר בתהליך מסודר שמתבסס על נתונים פיננסיים מדויקים, היכרות מעמיקה עם ענף הביטוח, ניסיון ניהולי בשטח ובייעוץ לקשת רחבה של עסקים לאורך השנים. אנו יודעים כי דווקא השינויים המתחוללים כעת בענף הביטוח, ולמעשה מאפיינים אותו בשנים האחרונות, מהווים גם הזדמנות להשגת צמיחה והתפתחות לעבר אופקים חדשים ורווחה כלכלית. לשם כך אנו מבצעים תהליך ייעוץ עסקי המתחיל בסקירה מעמיקה של העסק.
ייעוץ עסקי מאפשר לך לקבל סקירת עומק של הסוכנות
כאמור, אנו מתחילים ייעוץ עסקי לסוכני ביטוח עם בעל מקצוע שלנו שמגיע אליכם. היועץ בוחן את הדוחות הכלכליים השונים, משווה את הביצועים של הסוכנות למתחרים בתחום, מזהה נקודות עם רווחיות לא טובה, ומגלה את המקור לבעיה. בתוך כך, נבחנים היבטים נוספים שהינם טובים יותר ופחות בעסק, כמו ניצול ערוצי פרסום ושיווק, ניצול הזדמנויות בשוק, סוגי הפוליסות וסוגי הלקוחות המשתלמים יותר ופחות, סוגיות של מכירה והתנהלות עובדים, הניהול השוטף של העסק וכדומה. בתוך כך, אתם לומדים לקרוא בצורה ברורה ומובנת את הדוחות הכלכליים ומטרותיהם, וכן לזהות אפשרויות הפתוחות בפניכם באשר לתמחור ועמלות, שולי הרווח המקובלים בענף וכיוצא בזאת. במידת הצורך, אנו גם בונים עבורכם דוחות כלכליים מובנים, ברורים ובזמן אמת, אשר מתייחסים להיבטים הנחוצים באמת להתנהלות שוטפת של הסוכן היחיד או הסוכנות.
יועץ עסקי מקצועי לסוכני ביטוח עובד רק עם תוכנית עסקית
בכל תחום עיסוק, ובוודאי כאשר מדובר בעולם המשתנה של הביטוח, ישנה חשיבות גדולה להתנהלות עם תוכנית עסקית ברורה. מדובר בתוכנית עסקית שאנו בונים עבורכם בהסתמך על הנתונים שאספנו בשלב הקודם. היא לוקחת את תמונת המצב שזיהינו ומתמקדת בבעיות שעלו ובדרכי הפתרון שלהן בצורה ישימה, הדרגתית ובטוחה. כך לדוגמא, מטרת התוכנית יכולה להיות מעבר מהפסד לרווח, הגדלה של רווחיות קיימת, או מעבר נכון לכיוון של צמיחה והתרחבות. היא יכולה להתייחס בין היתר לחיסכון בשעות עבודה, הגדרת תפקידים, חידוד נהלים, מתן תמריצים, שיפור המכירות והשיווק, ועוד.
מדובר בתוכנית יסודית ומפורטת היורדת לפרטי הפרטים ואינה מבוססת על אינטואיציות או ניחושים מושכלים, אלא על היכרות מצוינת עם העסק שלכם, עם השוק ואפשרויותיו, ועם הנתונים הפיננסיים המדויקים. את התוכנית אנו בונים בשיתוף פעולה מלא עם הסוכן או עם בעלי הסוכנות, ובמידת הצורך אנו מסייעים לצאת מאזורי נוחות ולהתגבר על חסמים כדי לשפר את ההישגים. בתוך כך אנו ממשיכים ללוות אתכם לכל אורך תקופת היישום של התוכנית העסקית, תוך ביצוע מעקב שוטף אחר יישומה, סיוע בנקודות קושי, מתן עצות, המלצות ותשובות לשאלות, בחינה של הצפי בתוכנית מול התוצאות והביצוע בפועל, ובמידת הצורך אנו מסייעים להבין מהיכן נובעות אי התאמות ואיך פותרים אותן.
ייעוץ עסקי לסוכני ביטוח לפן השיווקי
כידוע, תחום השיווק והפרסום הינו נדבך משמעותי ביותר בפעילותם של סוכני ביטוח. על כן, ייעוץ עסקי לסוכני ביטוח מדגיש גם את ההיבט הזה וכיצד ניתן לקדמו באופן אופטימאלי באמצעים העומדים לרשותכם. בין היתר נתייחס להיבטים של הבנת צרכי הלקוחות וחיזוק הקשרים עימם, כיצד יוצרים מוניטין מצוין בהתאם לצרכים אלו, כיצד שומרים על יוזמה, כיצד משתמשים במדיה הדיגיטלית, וכדומה. בהקשר למדיה הדיגיטלית, כיום יותר מאי פעם היא משחקת תפקיד משמעותי עבור פרסום, שיווק, המלצות ובניית סמכות מקצועית, ויש להפגין בה נוכחות שוטפת ונכונה. בהתאם למאפיינים הייחודיים שלכם נמליץ על שימוש מיטבי באפשרויות המדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות, למשל בפייסבוק, הקמת אתר וקידומו בגוגל, קמפיינים ממומנים, ניוזלטרים, לינקדאין, חשיפה ללקוחות קיימים ושימור הקיימים.
מתן כלים ניהוליים לסוכני הביטוח
ייעוץ עסקי לסוכני ביטוח עשוי לעסוק גם בהקניית כלים ניהוליים. כאמור, הייעוץ ניתן על ידי בעלי מקצוע המחזיקים בניסיון רב בתור מנהלים בשטח, וברשותם ארגז כלים ניהולי נרחב המסייע לכם להתפתח ברמה האישית והמקצועית. מדובר בהיבטים חשובים ביותר לתחום הדינאמי והתחרותי של הביטוח, בו יש לפעול בצורה אפקטיבית, נמרצת ונחושה. כך לדוגמא, הייעוץ עשוי להתמקד בתחום ניהול הזמן, הובלת והנהגה, מתן תמריצים לעובדים והנעתם, בקרה ומעקב, גיוס עובדים וקליטתם, הובלת שינויים, ומגוון היבטים נוספים.
לקביעת פגישת ייעוץ עסקי לסוכני ביטוח ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו עכשיו בהודעה, טלפון או ווטסאפ