כל בעל קונדיטוריה בישראל יודע היטב שאין זה מובן מאליו לבסס עסק יציב ומצליח לאורך זמן. מדובר בתחום אשר התחרות בו אינה בהכרח פשוטה, העדפות ומגמות משתנות, שחקנים חדשים ורשתות נכנסים חדשות לבקרים, וזאת לצד מיכון וציוד טכנולוגי המשפר את יכולות האפייה. על כן, על הבעלים להתמודד עם קשת רחבה של החלטות והכרעות המצטרפות אל הניהול השוטף, המטיל על כתפיהם לא מעט משימות הדורשות שעות רבות של השקעה. ייעוץ עסקי לקונדיטוריה מאפשר לעזור בתכנון וייצוב המהלכים הנכונים שיאפשרו לעסק להגיע לרמת רווחיות יותר טובה ואף להגדיל את מחזור המכירות.
מתי כדאי להיעזר בשירות ייעוץ עסקי לקונדיטוריה?
יש לציין כי ייעוץ עסקי לקונדיטוריה עשוי להינתן בשלבים שונים של חיי העסק. כך לדוגמא, ניתן וחשוב מאוד לפנות לקבלת ייעוץ עסקי כאשר שוקלים לפתוח קונדיטוריה ולהפוך אהבה, תחביב והכשרה לכדי מקצוע מכניס. במקרה זה, הייעוץ יתמקד בראש ובראשונה בבדיקת הכדאיות הכלכלית של הקמת הקונדיטוריה בהתאם לקונספט שעליו חשבו היזמים. הבדיקה עשויה להצביע על שינויים שיש לבצע על מנת להשיג רווחיות סבירה בטווח הנראה לעין, או שכדאי להמשיך בדיוק עם הקונספט שעליו חשבו הבעלים, ולעיתים אף תראה הבדיקה שיש לוותר על המיזם מכל וכל. בתוך כך, היועץ העסקי יעזור לחדד את הרעיון על מרכיביו השונים ויסייע בבניית תוכנית עסקית רצינית, מקצועית וריאלית שתסייע בשלבי ההקמה וההרצה על מרכיביהם השונים, לרבות השגת המימון הדרוש.
השלבים הקריטיים להגיע לייעוץ
בנוסף, ייעוץ עסקי לקונדיטוריה עשוי להינתן לעסקים הסובלים מתקופת דשדוש או רווחיות נמוכה, או כאשר ישנה תחושה שלמרות הרווחיות הסבירה העסק אינו ממצה את הפוטנציאל הכלכלי שלו. כמו כן, הייעוץ מתאים לכל בעל קונדיטוריה שמעוניין להגדיל את הרווחיות ואת המחזור. מעבר לכך, חשוב מאוד לקבל ייעוץ עסקי לקונדיטוריה בנקודות ייחודיות, למשל לפני הכנסת שותף לעסק, לפני העתקת מיקום, בכניסה לזיכיון, ברכישה של מתחרים, בעת שינויים מהותיים בהנהלה ובקונספט של העסק, וכדומה. מעבר לכך, הייעוץ העסקי מומלץ לכל קונדיטוריה קיימת בכל שלב של חייה ובכל מצב, כדי להשאיר את היד על הדופק ולכוון את המהלכים העתידיים. מכאן שכדאי וחשוב לפנות לייעוץ עסקי בעל שנה או מקסימום שנתיים.
אתגרים משמעותיים בניהול קונדיטוריה
כידוע, ענף המזון בפרט ותחום האפייה והקונדיטוריות בפרט, מלווה בדינאמיות גבוהה ואי ודאות. בפני הבעלים עומדות בכל עת החלטות הנוגעות לעסק, כגון רכישת מערבלים, משטחי עבודה ומקררי תצוגה חדישים, התרחבות לשירותים נלווים כמו הגדלת התפריט ופתיחת מטבח, האם לקנות חלק מהמוצרים מוכנים או להכין הכול לבד, שינויים בתחום השיווק והמכירות, מבצעים והטבות או העלאת מחירים, כניסה למשא ומתן מול ספקי חומרי הגלם, וכיוצא בזאת. ואולם, עקב העומס בשוטף רבים מבעלי הקונדיטוריות אינם מצליחים למצוא את הזמן הראוי על מנת לתכנן את המהלכים באופן מקצועי ונכון. למעשה, רבים מהם גם אינם מבינים את מצב העסק לאשורו ברמה הפיננסית עקב היעדר הבנה כלכלית מספקת, בשל הסתמכות יתרה על דוחות רווח והפסד של רואה החשבון שלעיתים אינם משקפים את מצב הרווח האמיתי דבר אשר יוצר בלבול של "איפה הכסף" , וכיוצא בזאת.
ייעוץ עסקי לקונדיטוריה קיימת מאפשר לבצע את העצירה הנחוצה ולקבל תמונת מצב אובייקטיבית ומהימנה, ממנה ייגזרו הצעדים הנדרשים להגדלת הרווחיות והמחזור. את הייעוץ חשוב לקבל מיועץ עסקי שמחזיק בניסיון רב בענף המזון ובייעוץ לקונדיטוריה בפרט, המכיר היטב את המגבלות, העומסים והאילוצים שעימם מתמודד בעל העסק וביכולתו לספק המלצות ותובנות שערכן רב. כמו כן, מאחר שחלק נכבד מתהליך הייעוץ נודע להיבטים פיננסיים, ולמעשה השורה התחתונה שלו היא כלכלית, הרי שחשוב מאוד שליועץ תהיה השכלה כלכלית – אקדמית נרחבת.
שלבים בייעוץ עסקי לקונדיטוריה פעילה
ייעוץ עסקי לקונדיטוריה קיימת הוא תהליך סדור, ברור ומאורגן על פי שלבים. הוא מתחיל בבדיקה מעמיקה של העסק מכל ההיבטים לרבות רמת הרווחיות של מוצרי האפייה השונים, בחינה מדוקדקת של הפוד קוסט, בנייה של עצי מוצר והוצאות שוטפות נוספות, התקשרויות עם ספקים ולעיתים החלפתם, עובדים ומשכורות, שיווק ומכירות וכן הלאה. בדיקה זו מאפשר ליועץ להציג בפני בעל העסק תמונה מצב מקיפה ומקצועית, השמה דגש על הנכסים ונקודות הכוח כמו גם על נקודות התורפה והבעיות.
ייעוץ פיננסי והתנהלות כלכלית
בתוך כך ניתן מקום חשוב לפן הכלכלי של הקונדיטוריה, אשר לא פעם מאופיין בחוסר סדר ו/או באי הבנה של הבעלים. לדוגמא, היועץ העסקי בודק האם ישנם מוצרים יותר ופחות רווחיים ומדוע זה קורה, מה מצב תזרים המזומנים, מה מצב ההלוואות וההתחייבויות הכספיות הנוספות, בחינה של תשלומי המיסים והאם ניתן לחסוך בתשלומים אלו, וכדומה. במידת הצורך היועץ גם יוציא תחת ידיו דוחות כלכליים משלו, שהינם ברורים ומובנים ומציגים את המצב הפיננסי בזמן אמת עם הפרטים שבאמת חשובים להתנהלות השוטפת.
אחרי הבדיקה – תוכנית עסקית
לאחר שמסתיימת הבדיקה ומוצגת תמונת המצב, היועץ העסקי עובר ביחד עם הבעלים לבניית התוכנית העסקית. תוכנית זו לוקחת את הנתונים שעלו ואת הבעיות שהתגלו, מציבה להם פתרונות ודרכי יישום שלהם, ומגדירה מטרות ויעדים. לדוגמא, התוכנית יכולה להגדיר התקשרויות עם ספקים חדשים או משא ומתן מול קיימים, העברה של הסניף למיקום עם שכירות יותר נמוכה, שינוי בקונספט הקולינארי, פנייה לאפיקי שיווק יותר יעילים וכן הלאה. התוכנית תתבסס על נתונים מדויקים ועל ניסיונו העשיר של היועץ העסקי, והיא נועדה לקחת את הקונדיטוריה באופן סדור ובטוח אל היעדים.
הייעוץ העסקי יעסוק בעוד נושאים רבים בהתאם למצב ולצורך. כך לדוגמא, נושא מרכזי הינו תחום השיווק, הפרסום והמכירות בקונדיטוריה. בין היתר היועץ יסייע לזהות ולבחור בערוצי השיווק והפרסום היותר נכונים עבור אופי העסק וקהל היעד שלו, החל בשילוט שבסביבת העסק, דרך מיתוג יוקרתי או עממי, שימוש במדיה הדיגיטלית כגון אתר אינטרנט, פייסבוק עסקי, אינסטגרם וכדומה, שיתופי פעולה עם גורמים אחרים, ועוד. במידת הצורך, הייעוץ גם יעסוק בכל הקשור לכישורי הניהול של בעל העסק, למשל ניהול הזמן שלו, העלאת המוטיבציה של העובדים, הובלה ומתן דוגמא אישית, ועוד כלים חיוניים המבוססים על ניסיון רב כמנהל של עסקים בשטח.
לסיכום
ייעוץ עסקי לקונדיטוריה רלוונטי בכל שלבי העסק, והתהליך יכול לסייע לעסק בכל גודל ובכל שלב לבצע גדילה משמעותית ברווחיות. בבחירה של יועץ עסקי מיומן ובעל ניסיון, העסק שלך יוגל להגיע למטרות תוך התייעלות בהוצאות, בניהול העסק ובניהול העובדים.
לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטסאפ או בהודעה.