בימים האחרונים הגיע אלי מידע כלכלי מהותי ממדינות אחרות בעולם על איך נראה היום שאחרי היציאה מהמשבר בקרב עסקים בענפים שונים. מידע זה עוזר לי להבין את האסטרטגיה והפעולות שצריך לעשות כבר היום כדי לעבור את המשבר בצורה הטובה ביותר. בין אם העסק שלך עובד באופן חלקי בימים אלו, ובין אם הוא סגור כעת, אני כאן יחד עם צוות המשרד על מנת לעזור ולסייע לעסק שלך לעבור את משבר הקורונה.
בתור יועץ עסקי וכלכלן מומחה ומנוסה המלווה עסקים גם בימי משבר, אני מבין היטב את ההשפעות החמורות של נגיף הקורונה על ההתנהלות העסקית ועל המצב הפיננסי של העסק שלך. אין כמעט עסק שלא חווה פגיעה משמעותית וגם עם היציאה ההדרגתית מהמשבר יהיו אתגרים בלתי מבוטלים, אי וודאות ושינויים שיהיה צורך להתמודד עימם.
ישנם כמה מהלכים שצריך לשים עליהם דגש על-מנת לנהל את שיקום העסק בצורה הנכונה ביותר.
גיוס הלוואות בערבות מדינה במסלול מיוחד לנפגעי הנגיף
מדובר במסלול מיוחד שהוקם כחלק מפעילותה של קרן ההלוואות לעסקים קטנים בינוניים. זוהי הלוואה בערבות מדינה עם שינויים שנועדו לזרז, להקל ולייעל את קבלת ההלוואה הנדרשת. המסלול נועד לתמוך בעסקים שנקלעו לקושי תזרימי על ידי הלוואות מיוחדות. בעל העסק צריך להציג קשר בין משבר הקורונה לקשיים התזרימיים כתנאי לקבלת ההלוואה.
במסלול זה ניתן לקבל הלוואה של עד 16% מהמחזור השנתי של 2019, כאשר המדינה מעמידה 95% מהביטחונות ובעל העסק את 5% הנוספים. כמו כן, ניתן לקבל תקופת גרייס של שנה עם פריסת ההחזרים עד 5 שנים וריביות טובות של פריים+1.5% . כמו כן, נעשים מאמצים בקרב הגופים המעורבים לקצר ככל הניתן את ההליכים ואת אישור ומתן ההלוואה.
יחד עם זאת, עדיין יש צורך בהגשת מסמכים, הכוללים בין היתר ניתוחים עסקיים מורכבים. בדומה להלוואות הרגילות בערבות המדינה, יש חשיבות גדולה לבנייה מקצועית, נכונה, מדויקת ומשכנעת של הניתוחים והמסמכים על מנת להגדיל את הסיכוי לקבלת ההלוואה. יש לי ניסיון רב בעבודה מול הגורמים השונים הקשורים אל הקרן ובהגשת בקשות להלוואות.
בניית ותכנון תזרים מזומנים
משבר הקורונה פגע קשות בתזרים המזומנים, לי ולצוות המשרד השכלה כלכלית אקדמית מקיפה וניסיון רב בבניית ותכנון תזרים מזומנים בעסקים במצבי משבר ובכל המגזרים. אוכל לסייע לכם בתכנון התזרים על כל המורכבות של תקופה בלתי ודאית זו, כך שיכלול את האסטרטגיה הנכונה להחזר החובות לספקים, לרשויות ולבנקים.
באמצעות התזרים תוכל להבין את מצב הגרעון התזרימי שצפוי לך לאורך התקופה הקרובה ברמה היומית, השבועית והחודשית. כך תוכל לקבל החלטות מבוססות, ריאליות ושקולות, למשל לגבי דחיית הספקים, גובה ההלוואה הנחוצה , דחיית תשלומים לרשויות וקשיים צפויים ופתרונות נדרשת. דו"ח התזרים גם יהווה בסיס לתוכנית עסקית פיננסית ושיווקית כחלק מאסטרטגיית היציאה מהמשבר.
תכנון אסטרטגיית יציאה מהמשבר
משבר הקורונה עדיין אתנו, אך כבר עכשיו ניתן לייצר תחזיות על איך ייראה היום שאחרי. יש ידע ונתונים כלכליים שמגיעים ממדינות אחרות בעולם אשר מקדימות אותנו ביציאה מהמשבר וידע זה חשוב ביותר. צריך לתכנן את אסטרטגיית היציאה באופן מקצועי ויסודי לאחר ניתוח מעמיק והבנת המצב בענף. לדוגמא, המשבר עשוי לייצר הזדמנויות החל בשינויים בהרגלי הצריכה של הציבור, דרך גורמים במשק המחפשים שיתופי פעולה, הפחתת מחירי שירותים מסוימים, ועד לסגירה של מתחרים.
עסק שמשקיע בבניית אסטרטגיית יציאה חכמה, המבוססת בין היתר על יצירת סדר וארגון בתשתיות התנהלותו, ועל זיהוי חכם של הזדמנויות, יוכל לנצל יתרונות יחסיים ולצאת בצורה טובה מהמשבר.
הניסיון הרב והיכרות המעמיקה שלי עם מה שקורה בשוק עומדים לרשותך, אסייע לך גם בבניית תוכנית עסקית פיננסית ושיווקית שתסייע לחזור לשגרה בצורה הנכונה ביותר. כך, במקום להתנהל בדרך של כיבוי שריפות ומהלכים אינטואיטיביים וחפוזים, תוכל להתנהל בצורה מקצועית ומתוך ידיעה היכן העסק עומד, לאילו מטרות הוא חותר, ומהם המהלכים והפעולות הנדרשים כדי להגיע ליעד.
שיווק בימי המשבר
בתקופת המשבר נכון לצמצם עלויות לא חיוניות ובכלל זאת תקציב הפרסום והשיווק. אולם חשוב שלא להגיע למצב של קיצוץ יתר, ובמיוחד כאשר יש כוונה להחזיר את המשק בהדרגה לפעילות צריך לחזור ולחשוב על להישאר במודעות של הלקוחות.
ישנן מספר פעולות שחובה לעשות הכרוכות במינימום עלויות, והן מאפשרות לשמר לקוחות קיימים ולבנות תשתית של חשיפה וחזרה למודעות לימי היציאה מהמשבר. לדוגמא, המדיה הדיגיטלית מציעה פלטפורמות שיווק חינמיות. הזמן הפנוי של הציבור והנכונות לצרוך יותר תכנים באינטרנט יכולים לשחק לטובתכם, ולאפשר ניצול של נכסים כמו דף הפייסבוק, אינסטגראם ולינקדאין, יצירה של רשימות תפוצה, הזמנת ומתן תגובות לעוקבים, ובאופן כללי שימור העסק בתודעה.
זה הזמן לנצל את המומנטום להשגת יתרונות על פני המתחרים
המשק לא יישאר קפוא לעד ואני בהחלט רואה את הצעדים והשבתו לפעילות, גם אם באופן מדורג. עסקים שיידעו לנצל את התקופה הנוכחית לבניית תשתית טובה, לזיהוי הזדמנויות ולבניית אסטרטגיה עסקית, פיננסית ושיווקית – גם יוכלו לנצל את המומנטים כדי להשיג יתרונות על פני מתחרים.
אני יודע כי המשבר עלול לייצר לחצים מתישים, אולם חשוב שלא לשקוע בתסכול וייאוש פני והצוות מתבוננים על חצי הכוס הריקה באופן אובייקטיבי ונותנים את המקום הראוי גם לחצי הכוס המלאה, כאשר ההבנה, הניסיון וההיכרות עם אפשרויות העומדות לרשותך מאפשרת להצביע על מהלכים שבעלי עסקים אחרים מתקשים להבחין בהם.
לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ אישית ללא עלות וללא התחייבות,
פנה אלי ישירות : ירון לוי , בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.