פלאפל, המאכל הלאומי, עדיין נחשב לפופולארי במיוחד בקרב הישראלית ולמנה מועדפת. על כן, ישנם עסקי פלאפל שבהחלט נמצאים עם רגליים יציבות על הקרקע ומביאים הכנסה נאה. מצד שני, כמו בכל עסקי המזון גם כאן התחרות גדולה, מול עסקים עסקים דומים כמו שווארמיות ופלאפל באזור הסמוך. זאת, עוד לפני שדיברנו על שאר המתחרים מעסקי המזון כגון פיצריות, חומוסיות וכן הלאה. כדי לבלוט בשוק התחרותי ולהצליח להרוויח טוב, חשוב להיעזר בייעוץ עסקי לפלאפל כדי להגיע למטרות העסקיות
לפיכך, ההצלחה כעסק פלאפל אינה קלה, פשוטה או מובטחת, ולמעשה הנתונים מורים כי חלק נכבד מהעסקים המוקמים בענף אינם צולחים את השנים הראשונות.
מדובר במשימה מאתגרת המחייבת לא רק הבנה במזון עצמו אלא גם בשיווק ומכירות, בפיננסים ובניהול נכון של עסק, ולמעשה העבודה היא מסביב לשעון.
מול כל האתגרים הללו עומד היזם החדש או בעל העסק, שצריך להבין איך מייצרים עסק בעל ייחוד שמושך לקוחות, עם תמחור רווחי של מנות ומשקאות, עם חיסכון בהוצאות ותזרים מזומנים חיובי. בדיוק כאן נכנס לתמונה ייעוץ עסקי לפלאפל.
ייעוץ עסקי לפלאפל חדש
יזמים רבים סבורים כי הקמת עסק פלאפל אינה כה מורכבת, ונוטים להיחפז בדרך ולדלג על שלבים חשובים שיאפשרו לבסס עסק מצליח.
למשל, הם אינם לוקחים בחשבון את מכלול ההוצאות על שכירות שיכולה להיות גבוהה למדי בהתאם לגודל המבנה ומיקומו (פריפריה, מרכז, מקום הומה אדם, מרכז מסחרי וכן הלאה), הוצאות שוטפות כגון גז וחשמל, ביטוחים וארנונה, שיפוץ של הנכס עם תכנון אדריכלי ועיצוב פנים נכון שיכול להסתכם בעשרות אלפי שקלים לפחות, וכן עלות הקמה ורבות הוצאות על רישיונות מהרשויות, רכישת מנדף, ציוד מטבח, סלטייה, מקרר למשקאות, דלפק, כסאות שולחנות, הרצת העסק בחודשים הראשונים ועוד הרשימה ארוכה.
לא פעם, היזמים גם אינם מבינים את העבודה מול ספקי המזון, השתייה, הקטניות והשימורים, כיצד חוסכים בהוצאות ואיך מגיעים להסכמים משתלמים איתם. גם התמחור עלול להיות לוקה בחסר, על סמך השוואה למתחרים בלבד מבלי לקחת בחשבון משתנים אינדיבידואליים של העסק.
כמובן שצריך גם להבין איך הופכים את המקום למושך לקוחות בתוך מרחב תחרותי המציע שפע של מנות, למשל הנחות ומבצעים, שירות אדיב וחברי, כל נושא המיקום שהינו מרכזי להצלחה, פינוקים כמו סלטים בלי הגבלה (והאם זה כדאי כלכלית?), וכן הלאה.
במילים אחרות, הקמת עסק פלאפל חדש מחייבת הרבה יותר מאשר מוטיבציה וחלומות יפים, וגם לא מספיקה הבנה בסיסית בתחום המזון. יש לפנות אל יועץ עסקי שיסייע בתכנון העסק ויבצע בדיקת היתכנות כלכלית.
הבדיקה לוקחת בחשבון את מכלול הצעדים הנדרשים וההוצאות הכרוכות בהם, את צפי ההכנסות שאינו גדול או קבוע בתקופת ההרצה, את מקורות המימון כגון הון עצמי והלוואה, את המיתוג והקונספט, את קהלי היעד והמיקומים האפשריים, את התמחור לפי פוד קוסט, שולי רווח מקובלים, מחירי מתחרים וכדומה, עד לפרטים הקטנים ביותר.
תוצאות הבדיקה יראו ליזם האם שווה בכלל להקים את הפלאפל החדש, באילו תנאים ומתי יגיע לנקודת האיזון ולאיזה רווח, או שאולי להמשיך לחלום הבא ולמנוע מפח נפש והפסדים נכבדים.
תוכנית עסקית לפלאפל
בדיקת ההיתכנות הכלכלית מביאה לנתונים המאפשרים לבנות תוכנית עסקית, המתורגמת לתוכנית עבודה בתקופת ההקמה וההרצה.
באותו האופן, ייעוץ עסקי לפלאפל קיים מתחיל בבדיקה מקדמית מעמיקה הבוחנת את כלל מרכיבי העסק – תזרים, דוחות כלכליים, תמחור, מתחרים, לקוחות, עובדים, ספקים וכן הלאה.
אכן, פנייה אל ייעוץ עסקי לפלאפל היא מהלך חיוני עבור כל עסק חפץ חיים, המעוניין לעלות ולשמור על מסלול של הגדלת רווחיות ואף הגדלה של המחזור, בין אם מדובר בעסק החווה תקופה של האטה, תקופה של הצלחה שרוצים לנצל, מי שרוצה לבצע שינויים משמעותיים, ועוד.
אם מדובר בפלאפל חדש, התוכנית העסקית מגדירה בצורה ברורה את הקונספט של העסק ואת המטרות שרוצים להשיג, ולפיכך את הצעדים שיש לנקוט – תוך הסתכלות ריאלית על הנעשה בענף.
גם בעסק פלאפל קיים מבוצעת כאמור בדיקה מקדמית, אך כאן גם ניתן לגלות נכסים בלתי מנוצלים, בעיות ונקודות תורפה בלתי מטופלות.
לכן במקרה הזה התוכנית העסקית תביא פתרונות לבעיות שהתגלו, ותנחה למשל לשינויים בתמחור, בתחום השיווק והפרסום, להפחתת עלויות בהתנהלות מול הספקים, לשיפור שביעות הרצון של הלקוחות, ועוד.
מה שהתוכנית העסקית נותנת הוא תחזית מפורטת של ההכנסות וההוצאות בעסק מדי חודש לשנה או השנתיים הקרובות, ולכן היא מהווה כלי משמעותי לבניית תקציב, לתכנון יעדים ולעמידה בהם, ולשמירה על הקו הנכון לעסק לאורך תקופה ממושכת.
מה עוד חשוב לדעת על ייעוץ עסקי לפלאפל
ראשית, חשוב לדעת שייעוץ עסקי לפלאפל יכול לעסוק בקשת רחבה של נושאים. לדוגמא, דגש מיוחד יושם על כל הקשור לפרסום ושיווק העסק, למשל שיפור ההמלצות מפה לאוזן שהינן כה חשובות, הדגשה של היתרונות לעומת מתחרים ויידוע הלקוחות עליהם, ניצול של מבצעים והנחות, שימוש יעיל במדיה הדיגיטלית ורשתות חברתיות, ועוד.
כמו כן, במידת הצורך הייעוץ העסקי יתמקד בהתנהלות השוטפת של העסק, ובמתן כלים המשפרים את יכולות הניהול של הבעלים, את שביעות הרצון של העובדים והלקוחות, ובמניעת בזבוז מיותר של זמן וכסף.
שנית, חשוב לדעת שלא כל היועצים העסקיים מסוגלים לספק את אותה רמה מקצועית של ייעוץ לפלאפל. יש לבחור נכון את היועץ העסקי ולשים דגש על ניסיון רב בתחום המיוחד של עסקי המזון.
על היועץ להיות בעל בקיאות מעמיקה עם הענף ועם עסקי הפלאפל בפרט, מה שיתבטא במידע ותובנות שאי אפשר לרכוש מקורסים או מספרים.
בנוסף, ישנו יתרון עצום ליועץ עסקי שהקים ותפעל אישית עסקי מזון, ושייעץ בעבר לעסקים ועזר להם להגיע לרמה טובה של רווחיות ולשמירה על מסלול נכון. ולא פחות חשוב, יש לתת עדיפות ליועץ עסקי בעל השכלה כלכלית אקדמית מקיפה.
לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.